شهروندان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند مراجعه نمایند

ارسال در در شهر

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان در محل فرمانداری خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سرپرست فرمانداری شهرستان در این جلسه گفت: ثبت وقایع حیاتی می تواند در بسیاری از برنامه ریزی های شهرستان موثر واقع شود.
رییس اداره ثبت احوال خمینی شهر نیز در این جلسه به ارائه آماری در خصوص عملکرد این اداره در انتخابات سال 96 پرداخت. امینی از پاسخگویی مکتوب به 264 فقره استعلام هیات اجرایی، صدور 718 فقره المثنی ناشی از فقدان، تعویض 652 المثنی شناسنامه ناشی از مستعمل بودن و 1322 مورد پاسخ به استعلام شماره ملی توسط شعب اخذ رای به عنوان فعالیت های اداره ثبت احوال در خصوص انتخابات سال جاری نام برد.


وی در خصوص شناسنامه های المثنی صادر شده در سال 95 گفت: 1046 مورد المثنی اول، 169 مورد المثنی دوم و 27 مورد المثنی سوم صادر شده است.
امینی همچنین تعداد درخواست ها برای صدور کارت ملی هوشمند را 50270 مورد اعلام کرد و افزود: همه این کارت ها صادر شده است و حدود 23 هزار فقره هنوز برای تحویل در اداره پست باقی مانده است.


رییس اداره ثبت احوال با اعلام این که در سال 95 ولادت با 1.48رصد و فوت با 1.39درصد نسبت به سال 94 افزایش داشته است، افزود: تولد 5022 و فوت 417 نفر در سال گذشته در این اداره ثبت شده است.

 

برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اطلاع رسانی شود

امینی در خصوص تغییرات شناسنامه ای گفت: 524 مورد حذف پسوند نام محل، 93 مورد تغییر نام خانوادگی و 174 مورد تغییر نام در سال 95 ثبت شده است.
وی همچنین تعداد استعلامات از ادارات به ویژه نیروی انتظامی و دادگستری را در سال گذشته 13551 مورد اعلام کرد.
معاون اداره ثبت احوال ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص کارت ملی هوشمند گفت: یکی از مشکلات تعویق در صدور کارت ملی هوشمند عدم اطلاع متقاضیان از دو مرحله ای بودن مراجعه به اداره ثبت است و فکر می کنند با یک مرحله کارشان اتمام یافته است. محدود بودن فضا و امکانات اداره پست €“ که مسؤول تحویل این کارت ها است- یکی دیگر از مشکلات است که در آینده قصد داریم کار تحویل را در دفاتر هم انجام دهیم.


کاظم نادی رییس جدید اداره پست نیز در خصوص مراحل صدور کارت ملی هوشمند گفت: متقاضیان باید ابتدا به سایت www.ncr.ir مراجعه و ثبت نام کنند و سپس در دو مرحله (یکی نوبت گیری و دیگری تحویل مدارک) به ثبت احوال، پست و یا دفاتر خدماتی مراجعه نمایند. پس از تکمیل پرونده به آن ها اعلام خواهد شد که در صورت دریافت پیامک برای تحویل کارت مراجعه کنند. در این مرحله مشکل این است که اگر پیامک های تبلیغاتی اشخاص غیر فعال باشد این پیامک به دست آن ها نخواهد رسید. از تکمیل پرونده تا تحویل کارت حدود 3 ماه طول می کشد.


وی تعداد پیامک های ارسالی در خصوص تحویل کارت را روزانه 2000 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد تنها 400 نفر تا گرفتن نتیجه نهایی پیگیری می کنند. همچنین تعداد ثبت نام روزانه ما از ظرفیت آن روز بسیار کمتر است که جا دارد دستگاه های اجرایی و خصوصا فرمانداری برای ثبت نام به مردم اطلاع رسانی کنند. البته یکی از برنامه های ما این است که به وسیله بخش خصوصی به مدارس مراجعه کنیم و پیش ثبت نام افراد انجام شود.


شکایت شهرداری ها از عدم همکاری هیات امنای آرامستان ها
در ادامه نمایندگان شهرداری های شهرستان از عدم همکاری هیات امنای آرامستان ها در زمینه آمار فوتی با شهرداری ها گلایه کردند.
معاون خدمات شهری شهرداری خمینی شهر در این زمینه گفت: متاسفانه هیات امنای آرامستان ها خودشان را وابسته به شهرداری نمی دانند. ما فقط گزارش های مربوط به آرامستان باغ فردوس را به طور مرتب به اداره ثبت ارائه می دهیم.


رییس اداره ثبت اسناد نیز از راه اندازی یک دفتر جدید ثبت طلاق در خمینی شهر خبر داد و افزود: مراحل راه اندازی یک دفتر دیگر نیز در حال انجام است. یزدانی همچنین افزود: متاسفانه در حال حاضر امکان راه اندازی سامانه آمارگیری برای طلاق در شهرستان وجود ندارد و سامانه موجود فقط در مرکز استان قابل استفاده است.
سرپرست فرمانداری در پایان این جلسه از رؤسای ادارات ثبت احوال و پست خواست شیوه نامه ای برای صدور کارت هوشمند ملی تهیه و برای فرمانداری ارسال کنند تا در اختیار رسانه ها قرار گیرد.


راعی همچنین بر ابلاغ دستور اعلام فوتی ها به آرامستان های ولاشان و فودان توسط شهرداری درچه تاکید کرد و افزود: اگر این امر موثر واقع نشد از طریق دادستانی پیگیری می نماییم.


گفتنی است تکمیل آرامستان باغ فردوس، پیگیری یک دفتر دیگر برای ثبت طلاق در خمینی شهر و یکی در درچه و نیز اعلام آمار ولادت از سوی شبکه بهداشت و درمان از دیگر مصوبات جلسه بود.