جان انسان ها برای تک تک ما اهمیت دارد
مهم ترین موضوع اولین جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان در سال جاری تصادف مرگبار اخیر در بلوار بهشت بود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در این جلسه از به تاخیر افتادن خروج پایانه باربری ها از داخل به خارج از شهر انتقاد شد.
رییس پلیس راهور شهرستان با اشاره به این که در خمینی شهر وسایل نقلیه ای مثل موتورسیکلت و کامیون که نامتناسب با محیط شهری هستند، به وفور دیده می شود افزود: قبل از حادثه مذکور 100 میلیون تومان جریمه رانندگان کامیون را داشتیم و در این چند روز هم بیش از 300 میلیون تومان جریمه کرده ایم. مردم از ما ناراضی هستند که چرا جریمه نمی کنیم و رانندگان خودروهای سنگین هم می گویند راهی خارج از شهر برای تردد به ما نشان بدهید.
سرپرست فرمانداری شهرستان با اشاره به این که رسانه ها رابط بین مردم و مسؤولین هستند و باید در جریان امور و پیگیری های انجام شده قرار بگیرند افزود: انتظاری که داریم این است که واقعیت ها منعکس شود خیلی ها به دنبال جوسازی هستند. الان هم در آستانه انتخابات باید تلاش کنیم که نارضایتی های مردم کاهش پیدا کند. جان انسان ها برای تک تک ما اهمیت دارد در این موضوع هم دوستان اهتمام داشته و دارند و از تلاش های انجام شده تقدیر و تشکر می کنم.
راعی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر این که جلسه شورای ترافیک بعد از حادثه تشکیل شده است گفت: ما هر ماه حداقل یک جلسه شورای ترافیک در فرمانداری داریم و بحث حتما حایز اهمیت بوده است که در این جلسه بیشترین وقت را به آن اختصاص دادیم.
وی از پلیس راهور خواست تابلوها و علایم مورد نیاز در سطح شهر را به شهرداری اعلام نمایند و بر تکمیل پایش تصویری شهر به عنوان یکی از مصوبات جلسه تاکید کرد.
همچنین در این جلسه مقرر شد شهردار طرح پیشنهادی خود برای دسترسی به جاده دوشاخ را به شورای ترافیک شهرستان پیشنهاد و پس از تصویب در این شورا و کمیته ایمنی راه های استان مراحل کسب اعتبار و اجرا را طی کند. همچنین مصوب شد برای اجرای دوربرگردان پل غیر همسطح کمربندی جدید و قدیم رایزنی ها و اقدامات لازم توسط دستگاه های مربوطه صورت گیرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان همچنین در خصوص انتقال پایانه باربری به خارج از شهر گفت: برای انتقال پایانه ها در اولین فرصت با حضور نماینده حمل و نقل و پایانه های استان، حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه های مربوطه جلسه ای تشکیل خواهیم داد. در آن جلسه راهکارهای انتقال پایانه ها بررسی خواهد شد و در صورتی که مکان آماده نباشد می توان به وسیله کانکس در آن جا مستقر شوند و به وسیله تاکسی تلفنی رفت و آمدشان به ساختمان اداری فعلی صورت گیرد.
راعی با تاکید بر تکمیل طرح ها به اختلاف اداره راه و شهرسازی و سپاه در خصوص مالکیت بخشی از زمین های پادگان شهید موذنی اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی باید اگر در اجرای توافقنامه مشکلی وجود دارد به استانداری مکتوب کند. ما نیز در صورت لزوم جلسه ای با حضور معاون عمرانی استانداری تشکیل می دهیم و یا به اداره کل امنیتی انتظامی منعکس می نماییم. وقتی که مکان در مالکیت سپاه نیست و در حریم راه قرار دارد قاعدتا نباید کارها گره بخورد.
وی دستور بررسی راهکار پیشنهادی شهردار برای حل موقتی ورود ماشین های سنگین به داخل شهر را صادر کرد. این راهکار استفاده از مسیر کمربندی، میدان لادر و جاده خاکی منتهی به دوشاخ برای ورود کامیون ها به این منطقه است.
اصلاح علائم حمل و نقل جاده ای در جاده کمربندی نیز از دیگر مباحث مطرح شد ه در این جلسه بود. همچنین مشاور حوزه ترافیک شهرداری در خصوص طرح های موجود برای چهارراه دولت توضیح داد.
دکتر پورمعلم گفت: در حال حاضر عملیاتی ترین طرح چهارراه غیر همسطح است که چراغ داشته باشد و آزادسازی به حداقل برسد و در مرحله بعد با توجه به این که به خاطر رینگ چهارم اصفهان ترافیک این قسمت سنگین خواهد شد، می توان روگذری بر روی این چهارراه از سمت باغبان به فهمیده احداث نمود. ضمنا طرح های پیشنهادی برای این قسمت باید با در نظر گرفتن طرح جامع شهری باشد.
کارشناس اداره راه و شهرسازی نیز ضمن اشاره به خطرناک بودن خروجی از جاده کمربندی به سمت دانشگاه آزاد افرود: متاسفانه کسانی که از دانشگاه آزاد می خواهند به اصفهان بروند این جا را خلاف دور می زنند و چون ورودی اش به کمربندی تعریف نشده است هر آن ممکن است ماشین هایی که می آیند با کامیون هایی که مسیرهای مستقیم را می آیند برخورد کنند. قبلا هم پیشنهاد دادیم که جدول هایی که آن جا کار گذاشته شده است تا نزدیک پارکینگی که 100 متر جلوتر است ادامه پیدا کند که جلوی تخلفات گرفته شود.
طایی همچنین اعلام کرد: پلیس راه تاکید دارد دوربرگردان چشمه لادر (از نجف آباد به سمت چشمه) به جهت تخلفات مکرر در آن بسته شود. اگر طبق طرح شهرداری دوربرگردان را در زیر پل در حال احداث بسازیم می توانیم دوربرگردان چشمه لادر را حذف کنیم.
اصلاح تقاطع بهشت و فیض الاسلام به صورت چراغدار یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود.
مسؤول ترافیک شهرداری در این رابطه گفت: با باز شدن چهارراه مذکور بار ترافیک خیابان های بهشت و یزدان پناه کم خواهد شد و دسترسی به خیابان شهیدموذنی آسان تر خواهد شد. همچنین خیلی از معضلات میدان شیوا و پارک نیز حل خواهد شد.
شهردار نیز با بیان اینکه این عملیات یکی ازدر خواستهای مردم آن منطقه است افزود: با تحویل گرفتن منظریه مشکل چهارراه فیض السلام نیز حل خواهد شد.