سیاست دولت کنونی تقویت سمن هاست

ارسال در در شهر

نشست آموزشی سازمان های مردم نهاد شهرستان خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، برخوار، نجف آباد، فلاورجان و تیران و کرون با حضور نمایندگان سمن های این شهرها، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان و فرماندار شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
فرماندار در این جلسه ضمن اشاره به تراکم جمعیتی بالای خمینی شهر و موزاییک بودن آن با شهر اصفهان گفت: این همجواری علی رغم ویژگی های خوب، مشکلاتی را نیز در پی دارد.
احمد رضوانی با اشاره به سیاست دولت کنونی مبنی بر تقویت سمن ها تصریح کرد: این سازمان ها از دل مردم جوشیده و واسط بین مردم و مسؤولین هستند و در کمک به دولت نقش اساسی بازی می کنند.
وی ضمن اعلام این که بیش از 80 درصد از سمن های خمینی شهر فعال هستند یکی از نمونه های بارز این سمن ها را مشارکت خیرین و مردم در ساخت بیمارستان ساعی برشمرد و گفت: کلنگ بیمارستان منظریه حدود 20 سال پیش زده شده است ولی هنوز تکمیل نشده است ولی از سال گذشته و با کمک خیرین و مردم ساختمان بیمارستان ساعی در 8 طبقه ساخته شده است که طبقه هشتم آن باند بالگرد است.
فرماندار همچنین از مدارسی که توسط محمدتقی داورپناه در کشور ساخته شده اند و فعالیت های عمرانی شهرداری در راستای نشاط اجتماعی در چشمه لادر به عنوان نمونه هایی از فعالیت تشکل ها و سازمان ها و خیرین در شهرستان خمینی شهر نام برد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان نیز با اشاره به این که کار تخصصی در زمینه توانمندسازی سمن ها از ابتدای امسال آغاز شده است افزود: این جلسات آموزشی به منظور توسعه کیفی و کمی سمن ها برگزار می شود.
ابراهیمی یکی از مسائل اساسی کشور را مبارزه با آسیب های اجتماعی عنوان و تاکید کرد: حضور سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از این آسیب ها بسیار اهمیت دارد چون دولت به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. آسیب هایی مانند طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی که مورد آخر در خمینی شهر خیلی به چشم می آید.
وی نقش خیریه ها و سمن ها را در بحث درمان بسیار پررنگ دانست و گفت: باید از حضور مردم بیشتر استفاده شود و لازمه آن این است که آموزش های ضروری را در اختیار آن ها قرار دهیم. هیچ راهی نداریم که همه به میدان بیایند و در این مسیر به دولت کمک کنند.
ابراهیمی از سمن های خلاق درخواست کرد که در نمایشگاهی که در دهه فجر برگزار می شود شرکت کنند. وی همچنین خواستار حضور فعال سمن ها در برگزاری هفته های فرهنگی شهرها و نیز تحقق منشور حقوق شهروندی -که رییس جمهور بر آن تاکید دارد- شد.
گفتنی است در ادامه جلسه رییس ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری استان به آموزش نحوه ثبت یک سمن در فرمانداری و استانداری پرداخت.