چشمی به درد انسان می خورد که بصیرت داشته باشد

ارسال در در شهر

مساله فهم و بصیرت مهمترین مطلبی بود که امام جمعه شهرمان در نماز جمعه 10 دی 1395 مطرح کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت اله شیخ عباس رحیمی با تاکید بر اینکه چشمی به درد انسان می خورد که بصیرت داشته باشد و بداند و بفهمد، گفت: امام علی(ع) در حدیثی می فرماید «لَیس الأعمی مَن یُعمی بَصَرُهُ وَ لکِنَّ الأعمی مَن تَعمی بَصیرتُهُ» نابینای واقعی آن نیست که چشم سر ندارد بلکه کسیست که چشم دل و فکر و فهمش کور باشد.
خطیب جمعه با اشاره به آیه 124 سوره طه «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَهً ضَنْكًا وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى» ادامه داد: کسی که در دنیا از یاد خدا غافل شد، هم در دنیا زندگی سختی خواهد داشت هم روز قیامت نابینا محشور می شود. هنگامی که این گونه افراد اعتراض می کنند، پاسخ می شنوند: درست است چشم سر داشتی ولی چشم دلت کور بود و حق و حقیقت و راه درست را نمی دیدی. بخاطر کوردلی دنیایت امروز تو را نابینا محشور کردیم.
نماینده ولی فقیه اظهار داشت: باید آن قدر بصیرتت قوی باشد که تابلو را دیدی، پشت آن را هم بخوانی نه مانند خوارج که تا قرآن بالای نیزه ها رفت، پشت آن را ندیدند یا مانند یاران امام حسن مجتبی(ع) که فقط ظاهر صلح را می دیدند و بر امام خرده می گرفتند.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: وقتی مردم مشکل فهم داشته باشند، حق و باطل را قاطی می کنند، دشمن با شعارهای زیبا و برنامه های فریبنده آنها را دور می زند و سرشان کلاه می گذارد. وقتی هم که کار از دست رفته باشد، ناگهان متوجه می شوند که گول خورده اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان توضیح داد: دشمنان انقلاب مخصوصاً آمریکا با اصل پیروزی انقلاب اسلامی مخالف بودند و چه کارهایی کردند تا این پیروزی محقق نگردد. وقتی هم انقلاب پیروز شد، با ترورها، توطئه ها و جنگ تحمیلی وارد صحنه شدند تا انقلاب را بشکنند ولی موفق نشدند. اما هنوز در فکر براندازی داخلی هستند. اینکه بیایند از عده ای مردم نادان و بی بصیرت پیاده نظام درست کنند و تحریکشان کنند تا آشوب بسازند و برای نظام مشکل ساز شوند. نمونه اش فتنه 88 بود.
امام جمعه شهرمان در پایان توصیه کرد: اگر می خواهید عزت، عظمت و استقلال این نظام بماند و همیشه دشمن سرکوب گردد، دنبال رهبری بروید. مدال مومن بودن را که نشانه اش تابع رهبر بودن است، از دست ندهید. آینده و آینده ها باز هم به این بینش و فهم و شعور نیاز هست. دشمن دست بردار نیست، پس شما هم مراقب و آگاه باشید.