دوستداران محیط زیست خمینی شهر پیشگامان پاکسازی قامیشلو +تصویر

ارسال در در شهر

در روز زمین پاک جمعی از اعضای انجمن سبزاندیشان مهربین و دوستداران محیط زیست خمینی شهر با حضور در منطقه حفاظت شده قامیشلو این روز را پاس داشتند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در اتفاقی که برای اولین بار رخ داد حدود سی نفر از دوستداران محیط زیست خمینی شهر با همکاری مسوولان اداره محیط زیست شهرستان و استان صبح روز دوم اردیبهشت راهی منطقه حفاظت شده قامیشلو شدند. این افراد با حضور پای آبشخورِ حدود 40 گونه پستاندار و 45 گونه پرنده ای که در منطقه حفاظت شده قامیشلو زیست می کنند، به پاکسازی این دشت از زباله پرداختند.

photo 2016 04 22 11 01 10

بر اساس همین گزارش، دوستداران محیط زیست سپس راهی باغ ملی قامیشلو شده و ضمن بازدید قلعه تاریخی ظل السلطان و باغ مذکور به پاکسازی این محوطه پرداختند.

photo 2016 04 22 11 01 01
رییس اداره محیط زیست خمینی شهر که دوستداران محیط زیست را در این سفر نیمروزی همراهی می کرد، با ابراز خرسندی از مشارکت فعال شهروندان خمینی شهری در حفاظت از محیط زیست و اقدامات به موقع آنها در زمینه اطلاع رسانی به مسوولان اداره، گفت: معتقدم مردم خمینی شهر در حفاظت از محیط زیست از ما جلوتر هستند و ما آماده هر گونه همکاری با دوستداران محیط زیست خمینی شهر هستیم. خادمی افزود: حدود 300 نفر متقاضی همراهی با ما در این سفر بودند که متاسفانه امکانات کم ما مانع از حضور آنان شد.


در ادامه، مسوول انجمن سبزاندیشان مهربین گفت: حدود یک سال پیش فعالیت خود را با هفت نفر عضو آغاز کردیم و اکنون خوشبختانه گروه مجازی ما در تلگرام نزدیک به صد نفر عضو دارد.


خانم عموشاهی با اشاره به اقدامات انجمن گفت: پیاده روی در روز هوای پاک در منطقه لادر و برگزار نشستی با شهردار حاج حیدری، دانه پاشی برای پرندگانی که در منطقه چشمه بژند زیست می کنند تحت عنوان دست های مهربان، راه اندازی بازارچه گل و گیاه در مدارس ابتدایی در اسفند ماه گذشته و ... از جمله اقدامات انجمن تا کنون بوده است. وی با اشاره به اینکه چند ماه است پیگیر ثبت انجمن در قالب یک سازمان مردم نهاد هستیم، ابراز امیدواری کرد که این مهم هر چه زودتر با کمک مسوولان فرمانداری محقق گردد تا فعالیت دوستداران محیط زیست خمینی شهر شکل رسمی تری به خود بگیرد.

 

نماهایی از قلعه ویران شده ظل السلطان در قامیشلو

gh z

ghale zelosoltan1

 

ghale zelosoltan