به جای عید باستانی بگوییم عید ایرانی

ارسال در در شهر

نوروز و مرور اتفاقات سالی که گذشت، از عمده مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر در آخرین نماز جمعه سال 1394 بیان نمود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی در آخرین نماز جمعه سال گفت: شیعه خیلی گرفتار و در فشارست. دشمنان چقدر بلا سر مسلمانان بالاخص شیعیان می آورند! بخاطر این شیعه عید ندارد بلکه می گوییم سال نو. به هر حال نوروز آغاز بهار و سال نو است. طبق گفته مقام معظم رهبری بجای عید باستانی بگوییم عید ایرانی. چون ایرانیها به عید نوروز لباس اسلام پوشانیدند؛ صله رحم، رفع کدورتها، زیارت اموات در روزهای پایان سال، عیادت بیماران، سرکشی و رسیدگی به پیران و نیازمندان و...


نماینده ولی فقیه ادامه داد: اعمال و دعاهایی در روز اول سال نو سفارش شده است. ائمه(ع) راه را به ما نشان می دهند. گفته اند دعای «یا مُقَلّب القُلوب...» بخوانیم. سال نو نیز باید با یاد خداوند آغاز شود و همه چیز را از خدا دانست. از او بخواهید همانگونه که طبیعت را تغییر داد، ما را نیز عوض کند. مگر ما از درختان و گیاهان کمتریم؟


استاد حوزه و دانشگاه گفت: یک سال از عمر ما گذشت. عمرها بی برکت شده است. اینقدر مشغله برایمان ایجاد گشته که متوجه نمی شویم کِی روزمان شب می شود؛ موبایل، اینترنت، شبکه های اجتماعی، گرفتاریها، مشغله ها و امثال اینها. این معنای بی برکتی عمر است.


خطیب جمعه وی به اتفاقات مهم سال 1394 اشاره کرد و گفت: دو مورد آن مهم بود؛ یکی بحث مذاکرات هسته ای بود و دیگری مسأله انتخابات و حضور مردم در صحنه که مایه سرفرازی و اقتدار گردید.


حاج آقا رحیمی از بین نصایح مقام معظم رهبری در سالی که گذشت، نیز دو نکته را متذکر شد و گفت: یکی نفوذ که مراقب باشید دشمن که از درب بیرون رفته، از پنجره وارد نشود. و دیگری بحث مقاومت اقتصادی و اینکه مشکل کشور داخل کشور باید حل شود و چشمتان به دست بیگانگان نباشد. مقاومت اقتصادی اینقدر باید گفته شود که جامه عمل پوشانده شود.


مسائل سوریه و یمن، فاجعه منا و... از حوادث تلخ مسلمانان در سال گذشته بود که امام جمعه خمینی شهر بدان اشاره کرد و همچنین سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و تکریم مادران و همسران شهدا که برگردن ما حق دارند.