کنترل پدیده شوم خشونت با ارتقاء آستانه تحمل

ارسال در قضایی و انتظامی

به منظور اجرایی شدن طرح پیشگیری از خشونت در استان اصفهان به ریاست خسروی وفا رئیس کل دادگستری اصفهان جلسه ای در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی و با حضور رحیمی دادستان ، دهقان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان ، دکتر صادقی مدیر کل، دکتر غیور معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ، و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی تشکیل شد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیر کل بهزیستی با اشاره به معضلات اجتماعی موجود در جامعه گفت: عدم وجود گزارش مستند از آسیب های اجتماعی ، مهمترین عامل ناکارآمدی سیاست ها و برنامه ریزی در این حوزه می باشدو لازم است فوریت های اجتماعی تقویت شود.
در ادامه نشست رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با بررسی سیمای جرائم ، از ده عنوان اتهام اصلی کشور حداقل 4 یا 5 مورد آن به خشونت و ابعاد مختلف آن اختصاص می یابد . خسروی وفا افزود: حدود یک میلیون پرونده در خصوص خشونت با اشکال متعدد آن سالانه در قوه قضائیه طرح می شود که حدود نیم میلیون آن به ضرب و جرح عمدی ،مربوط می گرددکه سالانه حدود 15% رشد داشته است.
وی با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید، تخریب، و نزاع های دسته جمعی و قتل های ناموسی به ترتیب پنج اتهام اصلی پروندهای جرم در کشور را به خود اختصاص می دهند، بر علمی بودن مقوله پیشگیری از جرم تاکید داشت و افزود: برای حصول موفقیت در امر کنترل پدیده شوم خشونت می بایست به ارتقاء آستانه تحمل و تاب آوری در جامعه توجه جدی نمود. وی عدم توجه به این نکته مهم را، یکی از علل عمده رشد جرائم با موضوع خشونت در جامعه برشمرد.
رئیس کل دادگستری اصفهان با بیان اینکه همکاری تخصصی مشاوران و روانشناسان بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه اهمیت بسزایی دارد. خواهان هم فکری و تعاملات سازنده هرچه بهتر و بیشتر کارشناسان دادگستری و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان به منظور پالایش جرم و جنایت و کاهش ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه شد.