مشکلات خانوادگی مهم ترین دلیل مراجعه به اورژانس اجتماعی

ارسال در قضایی و انتظامی

40درصد از مراجعات به اورژانس اجتماعی بهزیستی در رابطه با مشکلات خانوادگی است. مسوول اورژانس اجتماعی بهزیستی با بیان این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: 40 درصد از مراجعات به اورژانس مربوط به مشکلات خانوادگی و ما بقی مشکلات فردی و اجتماعی مانند اعتیاد است که البته بسیاری از این مشکلات نیز ریشه در مشکلات خانوادگی دارد.فرشته مردای افزود:خودرو اورژانس همه روزه در یکی از میادین شهر ایستاده و به مشکلات همشهریان رسیدگی می کند.وی در پاسخ به این سوال که چرا خودرو اورژانس فقط در میادین اصلی می ایستد گفت:اولا با ایستادن خودرو در میادین اصلی، دسترسی به خودرو و استفاده از آن برای مردم راحت تر و بهتر است و دوما مردم با ایستادن خودرو در میادین اصلی راغب تر به مراجعه می باشند، چرا که مردم از هر محله و جایی که باشند، به راحتی می توانند مراجعه کنند، اما مواقعی که خودرو در محله هایی خاص بایستد مردم احساس می کنند بیشتر در معرض دید هم محله ایی ها و آشنایان خود هستند.


مردای در خصوص خط تلفنی 123 نیز گفت: این خط تلفنی به صورت شبانه روزی آماده پاسخ گوی به همشهریان می باشد. البته لازم به ذکر است: وی از تعدد مزاحمین تلفنی این خط نیز که باعث اخلال در کار اورژانس اجتماعی شده نیز گلایه داشت.


وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی به چهار شکل خود روسیار،خط تلفنی 123،مرکز مداخله و مرکز کاهش طلاق همه روزه به صورت رایگان آماده کمک به شهروندان می باشد. مسوول اورژانس اجتماعی تاکید کرد: هدف اورژانس اجتماعی ارائه کمک های تخصصی در بهترین زمان و مداخله به موقع در فرایند مشکل است و هر شهروندی که مراجعه کند پس از ارائه مشاوره های اولیه و دادن کمک های تخصصی در صورت نیاز برای گرفتن کمک های تخصصی به مراکز و یا متخصصین دیگر معرفی می شود.