پس لرزه های انتشار نادرست یک خبر

ارسال در قضایی و انتظامی

 اکنون دادستان خمینی شهر و فرمانده انتظامی استان سخنانی گفته اند که واقعیت امر را روشن می سازد.


دادستان خمینی شهر: ضرب و شتم روحانی ناهی از منکر صحت ندارد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا شایعات مرتبط با ضرب و شتم یک روحانی هنگام امر به معروف و نهی از منکر از سوی اوباش در محله وازیچه خمینی شهر را نادرست خواند.
حجت الاسلام شعبانعلی غلامی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: 23 شهریور امسال دو موتورسوار جوان در حال شوخی به در یکی از منازل اهالی محل برخورد می کنند و صاحب منزل به همراه پسرش از منزل خود خارج و به موتورسواران معترض می شوند.


وی ادامه داد: این برخورد منجر به درگیری می شود و در همین فاصله، رسول نظری یکی از روحانیون محله وازیچه با شنیدن سر و صدای نزاع با لباس شخصی از منزل خارج می شود و به افراد حاضر در نزاع تذکر می دهد که در نهایت از سوی موتور سواران مورد ضرب و شتم با سلاح سرد قرار می گیرد و از ناحیه سر و دست مجروح می شود.


حجت الاسلام غلامی گفت: گفته شده است که این موتور سواران با هدف و نیت قبلی در منزل این روحانی تجمع و حمله کردند که این موضوع صحت ندارد و طبق اظهارات روحانی مضروب، وی بعد از شنیدن صدای نزاع از منزل خارج شده و هیچ گونه برنامه ریزی قبلی برای ضرب و شتم وی در کار نبوده است.


وی افزود: در برخی از سایت های خبری نوشته شده است که این روحانی در خیابان حین تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر با اوباش درگیر شده که اعلام می کنم این مطلب نیز صحت ندارد.
دادستان خمینی شهر بیان کرد: طبق تحقیقات به عمل آمده روحانی مضروب امکان دارد در محل دعوا به طرفین و موتور سواران تذکر داده باشد ولی به دلیل آشنایی با یکی از طرفین درگیری خود نیز در این نزاع مداخله کرده و مضروب شده، این مطلب که ایشان به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر وارد این نزاع شده نیز صحت ندارد.


وی با تاکید بر اینکه مراجع قضایی شهرستان بدون در نظر گرفتن اینکه این روحانی آمر به معروف باشد یا نه در هرصورت با شدت با متخلفین و مجرمین برخورد سخت خواهد کرد، افزود: چهار نفر افراد حاضر در این درگیری دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت هم اکنون در بازداشت هستند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان از رسانه ها خواست تا قبل از انتشار هرگونه اخبار حساس با مسوولین مربوطه گفت وگو کنند و اخبار را از منابع رسمی محلی انتشار دهند تا شائبه عدم برخورد با متخلفین و مجرمین بین مردم به وجود نیاید.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان:
حادثه خیابان نبوی‌‌منش درگیری شخصی بود
به گزارش خبرگزاری فارس سردار عبدالرضا آقاخانی نیز در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد: حادثه از این قرار بوده است که چهار نفر راکب موتورسوار در یکی از محلات خیابان نبوی منش در حال سر و صدا جلوی درب یکی از منازل بوده اند و این سر و صدا سبب شده که پدر و پسری از منزل خارج و با این افراد درگیر شوند. در همین هنگام با بالا گرفتن درگیری نفر سومی که هم‌اکنون حادثه دیده جدی از این واقعه است، از منزل خارج شده است.


وی افزود: این ضاربان که با خود سلاح سرد همراه داشته اند با سه نفر درگیر و از قمه و قداره استفاده می‌کنند و در این درگیری محلی یک نفر به شدت مجروح می‌شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: این فرد به نام حجت‌الاسلام رسول نظری که در مجاورت خانه‌ای که راکبان با آن برخورد کرده، سکونت داشته است پس از شنیدن صدای مشاجره لفظی با لباس شخصی از خانه خود خارج شده و با فردی که سلاح سرد در دست داشته درگیر می‌شود و صورت وی از ناحیه ابرو و نیز دستان وی که قصد دفاع از خود داشته‌ است، دچار آسیب می گردد.


وی ادامه داد: اتفاقی که رخ داده است، امر به معروف و نهی از منکر نبوده و به نوعی درگیری شخصی بوده و اظهاراتی تحت این عنوان که برای دفاع از نوامیس بوده، صحت ندارد.
آقاخانی گفت: یکی از راکبان این حادثه همان روز موفق به فرار می‌شود اما هم‌اکنون هر چهار نفر درگیر در حادثه خیابان نبوی‌منش دستگیر و برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل شده‌اند.
وی تاکید کرد: صحبت‌های دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در خصوص حادثه رخ داده در خیابان نبوی‌منش و نیز صحبت‌های دادستان خمینی‌شهر را در خصوص این حادثه تایید می‌کنیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: همچنین در خصوص جزییات این حادثه و صحت و سقم آن از مردم محل و نیز شخص خود آقای نظری مصاحبه و گفت‌وگو تهیه شده است که مستندات آن در نیروی انتظامی موجود است.