آغاز مجازات مجرمان عمده مواد؛

ارسال در قضایی و انتظامی

 

darفرصت آنلاين: يكي دو ماه قبل بود كه فرصت از زبان دادستان شهرستان از صدور چندين حكم اعدام براي مجرمان عمده مواد مخدر خبر داد. در ان خبر آمده بود كه اين احكام براي طي مراحل قانوني به ديوان عالي كشور ارسال شده تا اجرايي شود.


چندي پيش سرانجام حکم اعدام یکی از محکومین دادگاههای انقلاب شهرستان به جرم حمل و نگهداری انواع مواد مخدر پس از تأیید در دادگاه انقلاب شهرستان و استان و صدور رأی تأیید دادستانی کل کشور به اجرا درآمد و اين مجرم  با حضور تعدادی از مسؤولین قضایی، انتظامی، پزشکی قانونی و زندان در محل محوطه زندان خمینی شهر به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش فرصت، م- الف 24 ساله، به جرم نگهداری 450 گرم هروئین، سه کیلو و نهصد و پنجاه گرم تریاک و حشیش و 133 عدد پایپ و یک عدد ترازوی مخصوص توزین مواد مخدر و مقداری کراک در سال 88 توسط مأمورین نیروی انتظامی دستگیر و پس از طی مراحل قانونی و قضایی حکم اعدام وی صادر و اجرا شد. گفتني است متهم عليرغم سن کم در امر نگهداری و حمل مواد مخدر مشارکت داشته است.
اجرای اولین حکم اعدام وعده داده شده مسؤولین قضايی شهرستان هشداری جدی و زنگ خطری برای توزیع کنندگان، فروشندگان و تمام کسانی است که در امر توزيع و فروش مواد مخدر فعالند و با توجه به ابلاغ اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر، مسلماً اين مبارزه تشديد خواهد شد.
امیدواریم مسؤولین دستگاه قضایی با جدیت، روند اجرای حكم الهي را در مورد كساني كه كانون خانواده ها را متلاشي كرده و جوانان زيادي را به كام تباهي مي فرستند ادامه دهند و رعب و وحشت را بر عاملين مواد مخدر در شهرستان حاكم سازند و اميدواريم هيچ متهم گردن كلفتي نتواند از چنگال عدالت خلاصي يابد.