4 مجرم جنايت باغ به دار مجازات آويخته شدند + گزارش تصويري

ارسال در قضایی و انتظامی

4edamصبح امروز و در حضور گسترده هزاران نفر از اهالي خميني شهر، 4 مجرم جنايت باغ به دار آويخته شدند. از نخستين ساعات صبح، جمعيت فراواني به سوي پارك بهشت محل اجراي حكم رهسپار گرديدند تا شاهد اجراي حد الهي باشند.

جمعيت از ساعت 4 و نيم صبح به سوي محل گسيل شدند و هر چه به زمان اجراي حكم نزديك شد، تعداد افراد حاضر افزون گشت. مقارن ساعت 5 و نيم صبح، مراسم بطور رسمي آغاز و پس از قرائت قرآن كريم، خلاصه اي از حكم اوليه دادگاه و نيز حكم تأييديه ديوان عالي كشور قرائت شد. بر اساس حكم صادره، مجرمین این‌حادثه به ترتیب عباس، مجرد و 24 ساله دارای سابقه کیفری به اتهام آدم ربایی و رابطه نامشروع در سال 83 و 87، رجب علی مجرد و 23 ساله دارای پیشینه کیفری با اتهام شرب خمر، قدرت نمایی با قمه و رابطه نامشروع، اصغر مجرد  و20ساله  دارای پیشینه کیفری با اتهام قدرت نمایی با چاقو، شرب خمر و رابطه نامشروع و منصور مجرد و 25 ساله دارای سابقه کیفری آدم‌ربایی در سال 84 به علت اثبات اتهام زنای به عنف در پرونده به اعدام محکوم و از جهت آدم ربايي و سرقت نيز به حبس محكوم شده بودند.

حدود ساعت 6 صبح، 4 مجرم كه با خودروهاي ويژه نيروي انتظامي استان به محل آورده شده بودند بر روي چهارپايه ها قرار گرفته و طناب دار را بر گردن خود احساس كردند. لحظاتي بعد و با قرائت حكم، چهارپايه ها كشيده شد و 4 مجرم جنايت باغ در مقابل ديدگاه هزاران نفر بين زمين و آسمان آويزان شدند تا يكي ديگر از پرونده هاي جنجالي تجاوز در ايران به سرانجام برسد.

برخي منابع خبري گزارش مي دهند براي يكي ديگر از متهمان جنايت مزبور هم حكم اعدام صادر شده كه هنوز تأييديه آن از ديوان عالي كشور نيامده است.

دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان قبل از اجراي حكم، در سخنان كوتاهي به تبيين فلسفه اجراي حدود الهي در جامعه پرداخت. وي به خانواده ها هشدار داد مراقب فرزندان خود باشند تا به دام چنين مفاسدي نيفتند. حبيبي با تأكيد بر اينكه مردم خميني شهر مردمي مؤمن، انقلابي و شريف هستند گفت: اين شهر پرافتخار زادگاه بزرگان و دامان پرورش هزاران شهيد گلگون كفن است و بي ترديد، اقدام چند فرد نمي تواند چهره درخشان اين مردم را لكه دار كند. وي از مردم خميني شهر به خاطر تجمع اوليه شان در اعتراض به اين جنايت و درخواست مجازات مجرمان  و همچنين از حمايت مردم خميني شهر از اجراي حدود الهي و حفظ آرامش و نظم در هنگام اجراي حكم صميمانه تشكر كرد.

سرانجام حدود ساعت 6 صبح در ميان غريو الله اكبر مردم، 4 مجرم جنايت باغ به دار آويخته شدند.

در حاشيه:

- برخي از مقامات استان از جمله دادستان عمومي و انقلاب و رئيس پليس آگاهي در مراسم حضور داشتند.

- خبرنگار فرصت آنلاين كسب اطلاع كرد كه برخي نهادهاي مسئول تعداد جمعيت مشاهده كننده اجراي حكم را بالغ بر 40 هزار نفر تخمين زده اند در حاليكه برخي خبرنگاران حاضر، تعداد را حدود 20 هزار نفر تخمين مي زدند.

- حضور خبرنگاران و عكاسان مطبوعات و رسانه هاي كشور و استان در اين مراسم بسيار چشمگير بود.

- تمامي مقدمات اجراي حكم توسط مقامات قضايي استان انجام شد و مقامات قضايي خميني شهر مسئوليتي در امر اجراي احكام نداشتند.

- حضور نيروهاي يگان ويژه نيروي انتظامي استان جهت ايجاد نظم و امنيت چشمگير بود.

- هزاران خميني شهري شاهد اجراي حكم، در كمال نظم و آرامش با مأموران همكاري و پس از اجراي حكم، به تدريج محل مراسم را ترك نمودند.

- آمبولانس هاي پزشكي قانوني پس از پايان مراسم، جنازه اعدامي ها را پس از معاينات لازم، از محل منتقل كردند.

 

گزارش تصويري مربوطه را در اين لينك ببينيد.

 

انتهاي پيام