نصابان ماهواره تحت تعقيب قرار مي گيرند

ارسال در قضایی و انتظامی

mahvareبحث جمع كردن ماهواره ها در ماههاي اخير در كشور به شكل جدي تري دنبال شده است و در خميني شهر هم، مأموران نيروي انتظامي با حكم مقامات قضايي و البته بدون ورود به خانه ها، پررنگ تر از گذشته در حال جمع آوري تجهيزات دريافت از ماهواره از روي پشت بام ها هستند.

 

در هفته هاي گذشته، بخصوص در محلات شمال شهر كه استفاده بيشتري از گيرنده هاي ماهواره اي صورت مي گيرد اين امر شكل جدي تري به خود گرفته است و مسئولان انتظامي بر ادامه جمع آوري گيرنده ها تأكيد دارند. در اين مسير، حتي اقدام برخي خانواده ها در اختفاي تجهيزات ماهواره و ديش هاي خود در جاههاي مثل قاب كولر آبي (!) هم نتوانسته مأموران انتظامي را به اشتباه بيندازد.

البته در برخورد با آنتن هاي ماهواره اي، پليس رويكرد تازه اي هم اتخاذ كرده و آن تمركز بر شناسايي و بازداشت فروشندگان و نصابان ماهواره و معرفي آنها به مراجع قضايي است.

در اين خصوص، فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه طی دو هفته 15 هزار آنتن ماهواره از سطح پشت بام ها و مناطق قابل دید استان جمع آوری شده است تصريح كرد: در اجرای این طرح ماموران پس از شناسایی منازل و مجتمع های مسکونی دارای آنتن ماهواره، ابتدا به درب منازل رفته و با یک نامه کتبی از مالکان و مدیران مجتمع ها خواستند تا در مهلت مقرر اقدام به امحا یا تحویل تجهیزات به پلیس کنند. وی با تاکید بر همکاری بسیاری از شهروندان با پلیس تصریح کرد: عدهای هم به نامه های پلیس بی توجهی کردند و به همین دلیل ماموران با در دست داشتن حکم قضایی، اقدام به جمع آوری دیش های آنان از پشت بام ها کردند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پلیس در طرح تشدید مبارزه با ماهواره فقط به جمع آوری ماهواره ها از منازل مسکونی نمی پردازد بلکه تمرکز اصلی خود را معطوف به نصابان، تولیدکنندگان و قاچاقچیان کرده است.

در همين حال، فرمانده ناجا هم به تشريح دلايل جديت اين نيرو در جمع آوري ماهواره ها پرداخت. به گزارش خبرگزاري فارس، سردار اسماعیل احمدی ‌مقدم در سخناني در همدان با اعلام اينكه ماهواره‌ ها با جدیت تمام جمع ‌آوری می‌شود اظهار داشت: بسیاری از شبکه ‌های ماهواره ‌ای به عنوان پایگاه و اتاق عملیاتی علیه کشور ما فعالیت دارند و اهدافشان سیاه ‌نمایی، شایعه و دروغ‌ پراکنی، تهمت، برچسب‌ اغتشاش و ایجاد معضلات اجتماعی است.

وي با بيان اينكه ماهواره بنیان خانواده را فاسد و آن را فرو می ‌ریزد و الگوی زندگی را تغییر داده و حیا را در خانواده کم ‌رنگ می ‌کند افزود: به همین دلیل است که الگوهای رفتاری تحت تأثیر قرار گرفته و مذهب کم ‌رنگ می‌شود و این امری است که حتی خانواده ‌هایی که از ماهواره استفاده می ‌کنند نیز خود به مشکلات حاصل از آن اذعان دارند.

احمدی ‌مقدم بیان کرد: کشور ما آسیب ‌پذیری کمی در مقابل رفتار سیاسی شبکه‌ های ماهواره‌ای دارد و بیشتر بعد اخلاقی این امر است که بسیار مخرب بوده است.