بازتاب گسترده جنايت اخير در بين مردم و انتشار موج شايعات ضد و نقيض + چرا فرصت آنلاين اطلاع رساني نمي كند؟

ارسال در قضایی و انتظامی

GHANOONجنايت تكان دهنده نيمه شب چهارشنبه هفته گذشته بازتاب گسترده اي در سطح شهرستان داشته و عليرغم عدم انتشار خبرهاي رسمي، اغلب مردم از واقعه مذكور باخبر شده اند. در اين ميان موج گسترده اي از شايعات متفاوت و ضد و نقيض هم در جامعه منتشر شده و هر كس روايت متفاوتي از واقعه نقل مي كند.

از سوي ديگر تكاپو براي واكنش مردمي در اين زمينه هم آغاز شده است. روز گذشته پيامك هايي در سطح وسيع منتشر شد كه مردم را به تجمع و درخواست براي محاكمه و مجازات سريع متهمان پرونده در روز پنجشنبه هفته جاري دعوت كرده است.

اين در حالي است كه مقامات رسمي هنوز درباره جزئيات ماجرا سخني نگفته اند و تنها بيان رسمي همان خبر دو روز قبل فرصت بود.

در روزهاي اخير تلفن هاي بسيار زيادي به دفتر نشريه فرصت شده و نيز بر روي سايت فرصت آنلاين كامنت هاي زيادي قرار داده شده كه از عدم اطلاع رساني فرصت از ماجرا گلايه مي كردند. در اين خصوص قابل ذكر است فرصت از همان ساعات ابتدايي واقعه در جريان امر قرار گرفت و تحقيقاتي نيز صورت داد و با برخي مسئولان شهرستان در اين باره گفتگو كرد و از جزئيات زيادي از اين واقعه مطلع گرديد اما فعلاً به دلايلي از جمله وارد نشدن خلل به روند تحقيقات، از انتشار اخبار موصوف منع شده است.

قاعدتاً بزودي جزئيات و روند رسيدگي از طريق فرصت آنلاين در اختيار افكار عمومي قرار خواهد گرفت.

در هر حال مسئولان محترم شهرستان بايد توجه داشته باشند كه ارائه اخبار درست از سوي آنها و نيز اجازه انتشار خبرهاي دقيق در اين زمينه توسط تنها رسانه موجود شهرستان مي تواند به مقدار زيادي جو منفي ايجاد شده و نيز شايعات فراوان و ضد و نقيض را بلااثر كرده و آرامش را به جامعه بازگرداند ضمن آنكه از ايجاد جو منفي نسبت به شهرستان در بيرون جلوگيري نمايد.