برای سرعت بخشیدن به امور در دستگاه ها از بخش خصوصی استفاده شود

ارسال در قضایی و انتظامی

جلسه کارگروه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در محل فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این جلسه نماینده شهرداری گزارشی در زمینه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع ارائه داد. همچنین اعضای جلسه در خصوص راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در شهرستان بحث و تبادل نظر کردند.
سرپرست فرمانداری در پایان این جلسه گفت: برای انجام هر کاری باید سه مورد محبت و دوستی، انصاف و قاطعیت و پیگیری مستمر را مد نظر قرار دهیم.
مجتبی راعی افزود: هدف از این نشست تعیین فرآیند انجام کار در دستگاه ها و اطلاع رسانی درست است.
وی با اشاره به تاکید استاندار بر کنار گذاشتن بروکراسی اداری و جذب سرمایه گذار برای انجام برخی امور قابل واگذاری دستگاه ها افزود: هر کدام از ادارات بخشی از فرآیندهای قابل واگذاری خود را به بخش خصوصی محول کنند. مثلا اگر یک ارباب رجوع بابت کاری مدت هاست سرگردان شده، برای راه انداختن کار وی و جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوعان می توان از بخش خصوصی کمک گرفت تا حقوق شهروندی هم رعایت شود.
راعی پیشنهاد داد جلسات صیانت از حقوق شهروندی در خود ادارات نیز برگزار شود. وی اضافه کرد: در ادارات باید خودارزیابی صورت گیرد تا اشکالات مشخص شود. وی همچنین بر ایجاد اتوماسیون اداری در کلیه ادارات تاکید کرد.
سرپرست فرمانداری همچنین بر بازرسی از ادارات به منظور سنجش میزان رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: شرح وظایف دستگاه ها در حوضه عفاف و حجاب اعلام خواهد شد.
وی همچنین از نیروی انتظامی خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای دانش آموزان، کنترل ها در زمان تعطیلی مدارس افزایش یابد.
در خصوص طرح ایجاد خانه حجاب، سرپرست فرمانداری از اعضای جلسه خواست تا پیشنهادات به صورت مکتوب به فرمانداری ارسال شود. تجلیل از الگوهای باحجاب ادارات راهکار دیگری بود که راعی برای گسترش فرهنگ حجاب عنوان کرد.