جلسه مدیریت بحران باید در سالن مدیریت بحران برگزار شود

ارسال در قضایی و انتظامی

تراکم بیش از اندازه جمعیت در خمینی شهر و وجود 600 هکتار بافت فرسوده، در صورت وقوع زلزله تهدیدی جدی برای شهر به حساب می آید. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور روسای دستگاه های شهرستان در فرمانداری برگزار شد، ضرورت آمادگی برای مواجهه با زلزله از جانب چندین نفر از حضار مطرح شد. فرماندار ضمن تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید به وظایف خود در صورت وقوع زلزله آگاه شوند، از ارائه آموزش های " زندگی با زلزله" به عنوان راهکاری برای کاهش تلفات و خسارات یاد کرد. راعی همچنین از آماده سازی سوله مدیریت بحران به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر در صورت وقوع حوادثی از این دست نام برد.
عکافیان معاون عمرانی فرماندار نیز در همین رابطه از کفپوش کردن سالن مدیریت بحران خبر داد و گفت: یکی از مشکلات این سالن این است که ماشین داخل آن نمی رود. در ادامه موسوی معاون عملیاتی نیروی انتظامی شهرستان با انتقاد از کفپوش کردن این سالن گفت: در چنین موقعیتی انتظار می رود جلسه امروز در سالن مدیریت بحران شهرستان برگزار شود اما می بینیم که با مجهز کردن این سالن به کفپوش، عملا آن را به یک سالن ورزشی تبدیل کرده ایم.


لوله آبی که از خیابان ماربین می گذرد و در محاورات شهروندان به لوله 1400معروف است نیز یکی دیگر از نقاط حادثه خیزی خوانده شد که در صورت وقوع زلزله یا حوادث مشابه به یک بحران تبدیل خواهد شد. رئیس اداره جهاد کشاورزی ضمن اشاره به این موضوع گفت: با وجود کارگاه های متعددی که در حاشیه خیابان ماربین راه اندازی شده و ماشین های سنگینی که در این منطقه و در واقع از روی این لوله تردد دارند باید تدبیری اندیشیده شود. عکافیان در این مورد گفت: از ایستگاه پمپاژ تا میدان امام علی (ع) دستگرد را ممنوعیت تردد ماشین های سنگین گذاشته ایم. 


بر اساس همین گزارش، ساختمان های هلال احمر و فوریت های پزشکی 115 به عنوان دو نهاد امدادرسان که در صورت وقوع حادثه باید در خط مقدم کمک رسانی به آسیب دیدگان قرار بگیرند خود از ساختمان های فرسوده شهرستان است که در صورت وقوع حادثه خطرآفرین بوده و مانع از کمک رسانی به موقع به آسیب دیدگان خواهد شد.