انهدام باند بين المللي توريست قلابي هنگام ورود به كشور

ارسال در قضایی و انتظامی

 فرمانده انتظامي استان از انهدام باندي بين المللي كه با پوشش توريست به بهانه معاوضه ارز با پول ايراني از مردم در 14 استان كشور و كشورهاي همسايه اقدام به كف زني و سرقت كرده بودند خبر داد.

 به گزارش فرصت آنلاین سردار "عبدالرضا آقاخاني" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي دريافت شكايت هايي در خصوص سرقت به عنف تحت پوشش مامور در شهرستان هاي كاشان، خميني شهر و نجف آباد ، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اعضاي يك باند چهار نفره با معرفي خود به عنوان مامور وارد منازل شاكيان شده و پس از بستن دست و پاي آنها اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاجات كرده و متواري مي شدند كه تنها در يك مورد اقدام به سرقت 800 ميليون ريال طلاجات كرده بودند.
اين مقام مسئول عنوان داشت: با تلاش شبانه روزي و اقدامات تخصصي كارآگاهان و جمع آوري مدارك و مستندات لازم ، چهره و هويت اصلي متهمان به دست آمد كه نشان مي داد اين افراد از گروه هاي تبهكاري و خطرناك بين المللي هستند كه سرقت مسلحانه، سرقت تحت پوشش مامور، سرقت از طريق كف زني با پوشش توريست قلابي از مهمترين جرايم آنها به شمار مي آيد.
سردار آقاخاني با بيان اينكه تحقيقات پليس حكايت از وقوع سرقت از طريق كف زني با پوشش توريست قلابي توسط متهمان در اصفهان و 14 استان ديگر كشور داشت گفت: از آنجا كه اين افراد به طور مرتب در حال تردد هستند سرانجام با اقدامات اطلاعاتي ويژه اين افراد در كشور عراق شناسايي شدند كه بلافاصله اکيپي از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت به عنف با نيابت قضائي به استان کرمانشاه عزيمت كرده که توانستند چهار سارق مورد نظر را طي يك عمليات دقيق و حساب شده هنگام ورود به خاك كشور از طريق مرز قصر شيرين شناسايي و دستگير كنند.
فرمانده انتظامي استان خاطر نشان كرد: متهمان در كشور عراق و در استان هاي ديگر كشور با مراجعه به مردم ،خود را به عنوان توريست معرفي مي کردند و از آنان مي خواستند كه ارز خارجي آنها را با پول ايراني معاوضه کنند و از آنجا كه اين متهمان به زبان هاي خارجي مسلط و خود را به چهره هاي افراد خارجي مبدل مي كردند به همين خاطر كسي به آنها شك نمي كرد و هنگام معاوضه پول ها با شگرد و ترفند خاصي اقدام به سرقت وجوه نقد مي كردند.
سردار آقاخاني با اعلام اينکه تا كنون يك ميليارد و 200 ميليون ريال از سرقت هاي تحت پوشش مامور و 300 ميليون ريال از طريق كف زني توسط سارقان دستگير شده كشف شده، گفت: در بازرسي از ساك همراه آنان 160 دلار، 500 هزار دينار و دو ميليون ريال وجه نقد كشورمان كشف شده است.
وي افزود: تردد اين سارقان در استان هاي قم، فارس، بوشهر، هرمزگان، ايلام، مركزي، كرمانشاه، يزد، خوزستان، كردستان، لرستان، همدان و البرز و تعدادي از كشورهاي همسايه به تاييد رسيده كه تلاش براي شناسايي مالباختگان ادامه دارد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه متهمان دستگير شده از سارقان حرفه اي ، سابقه دار و از تبهكاران خطرناك بين المللي هستند، انهدام اين باند را يكي از موفقيت هاي پليس آگاهي استان عنوان كرد و گفت: به مردم توصيه مي كنيم هنگام مواجهه با افرادي كه داراي چهره هاي گمراه كننده بوده و به صورت دست و پا شكسته خود را توريست خارجي معرفي و درخواست معاوضه ارز با پول ايراني دارند حتماً از طريق شماره تلفن 110 پليس را درجريان بگذارند.