شاخص جرائم خمینی‌شهر از میانگین شهرستان‌های اصفهان پایین‌تر است

ارسال در قضایی و انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی€Œ شهر با اشاره به وجود آمار غلط در مورد وقوع جرائم در شهرستان گفت: نه تنها آمار جرائم شهرستان بالا نیست بلکه در بسیاری از موارد از میانگین استانی نیز بسیار پایین€Œ تر است.

خسرو احمدی امروز در گفت€Œوگو با خبرنگار فارس در خمینی €Œشهر گفت: برخلاف بعضی تبلیغات منفی و دیدگاه غلطی که علیه شهرستان خمینی€Œ شهر وجود دارد، نه تنها آمار جرائم شهرستان بالا نیست بلکه در بسیاری از موارد از میانگین استانی نیز بسیار پایین €Œتر است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی€Œ شهر با اشاره به اینکه طبق میانگین شاخص تراکم جمیعتی، خمینی €Œشهر 7.5 درصد جمعیت استان را در خود جای داده€Œ است، بیان کرد: از مجموعه جرائم استان حدود 6.5 درصد جرایم، در خمینی€Œ شهر ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه جرم€Œخیز بودن شهرستان خمینی€Œ شهر نسبت به شهرهای دیگر استان کمتر است، اظهار کرد: طبق آمار ما در خمینی €Œشهر، از میانگین و آمار کمتری در جرائم برخوردار هستیم.

احمدی بیان داشت: از نظر ما و دیدگاه انتظامی وقوع جرائم در شهرستان خمینی€Œ شهر نسبت به سایر شهرهای استان درصد بالایی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی €Œشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در 6 ماه اول سال افزود: در این مدت نه€Œ تنها شاهد افزایش جرائم نبودیم بلکه با کاهش 25 درصدی جرائم خشن در شهرستان روبه€Œ رو بودیم.

وی با اشاره به اینکه نتایج به دست آمده برای شهرستان یک نکته مهم و مطلوب محسوب می€Œ شود، اظهار کرد: سرقت€Œ های خشن است که در جامعه احساس ناامنی ایجاد می€Œ کند و باعث نگرانی مردم می €Œشود که خوشبختانه از ابتدا سال تاکنون شاهد سرقت €Œهای خشن در خمینی€Œ شهر نبودیم.

احمدی با تأکید براینکه در 6 ماه گذشته در صورت بروز جرائم و سرقت€Œ های مختلف، نیروی انتظامی شهرستان بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری و کشفیات مواد مسروقه شده است، گفت: در بخش کشفیات سرقت€Œها به€Œعنوان یکی از مطالبات مهم مردم از نیروی انتظامی در طول 6 ماه امسال، 14 درصد افزایش کشف نسبت به زمان مشابه داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی€Œ شهر افزود: در 6 ماه گذشته 128 دستگاه مسروقه، 214 دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط و تحویل مالباختگان شد، در این مدت باندهای متعددی از جمله باندهای سرقت سیم برق، احشام، منازل و خودور که وارد شهرستان شده بودند با تلاش مامورین نیروی انتظامی شهرستان حین سرقت دستگیر شدند.

وی با تأکید براینکه کاهش تصادفات از جمله مولفه€Œ های مهم و مورد انتظار مردم است، بیان کرد: در 6 ماه اول سال در بخش تصادفات 14 درصد کاهش آمار داشتیم، در این رابطه مردم همکاری خوبی با ما داشتند و کاهش تصادفات حاصل همکاری بین مردم و رانندگان با نیروی انتظامی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اعلام اینکه متاسفانه موتورسوران و راکبان همراه آنها از کلاه ایمنی استفاده نمی€Œکنند و در این بخش به تذکرات نیروی انتظامی و قوانین راهنمایی و رانندگی توجه لازم را ندارند، اذعان داشت: متاسفانه با کوچک€Œترین برخورد موتورسواران و همراهان با خودرو و یا موانع مختلف ما شاهد مجروحیت و ضربه مغزی شدن و بعضا فوت راکبان موتورسوار و همراهان آن€Œها هستیم.

 

وی تاکید کرد: از همه راکبان و موتورسوران شهرستان به خصوص کارمندان و نیروهای دولتی و راکبان وسائل نقلیه دولتی، خواهشمندیم که با رعایت قوانین و راهنمایی و رانندگی و تهیه بیمه نامه و کلاه ایمنی باعث کاهش آمار تصادفات، مصدومین و افراد فوتی مخصوصا موتورسوران شوند.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی€Œشهر در انتها افزود: اعتقاد داریم امنیت حق مردم و نیروی انتظامی متعلق به مردم است، امیدوارم با همکاری و همدلی مردم با نیروی انتظامی شهرستان شاهد حضور به موقع وارتقاء امنیت شهرستان باشیم.