ارتکاب به جرایم در خمینی شهر 4 درصد کاهش یافته است

ارسال در قضایی و انتظامی

صبح امروز نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اصحاب رسانه با حضور سرهنگ احمدی رییس پلیس و سرگرد میرحیدری معاونت اجتماعی در مقر فرماندهی این اداره برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلایندر این جلسه سرهنگ احمدی ضمن ارایه آمار در حوزه های مختلف گفت: امسال در مورد سرقت های خشن 45 درصد کاهش، در مورد سرقت موتور 4 درصد افزایش و از نظرتصادفات درون شهری 16 درصدکاهش داشته ایم و در مجموع آمار نشان دهنده کاهش 4 درصدی جرایم در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد.


رییس پلیس شهرستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح انضباط اجتماعی و ساماندهی موتورسیکلت سواران در استان از خرداد ماه گفت: اجرای برنامه های فرهنگی از جمله آموزش سلامت محور موتورسواران در هنگام اخذ گواهینامه اجرا شده ولی طرح جامعی برای آموزش موتورسواران متخلف نداریم.


وی اظهار داشت: در تصادفات درون شهری بیشتر فوتی ها مربوط به تصادفات موتور بوده است که استفاده از کلاه ایمنی می تواند نقش مهمی در کاهش تلفات داشته باشد.


سرهنگ احمدی با تاکید بر افزایش 5 درصدی کشفیات موادمخدر بیان کرد: طرح مبارزه با موادمخدر ادامه دارد و در این خصوص بعضی از سرکردگان این گروه دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده اند.


وی با اشاره به برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد محترقه و ترقه اظهار داشت: صاحبان برخی از واحدهای صنفی که اقدام به پخش مواد محترقه و یا فروش ترقه می نمودند دستگیر شده و پیگیر رفع معضل ترقه زنی به تابلوهای شهری هستیم.


احمدی در مورد امنیت منطقه گردشگری لادر و تجمع های مردمی در آن مکان گفت: خوشبختانه مشکلی در این مدت نداشتیم و سعی می کنیم در مراسم خاص و تعطیلات پوشش ثابت نیرو را در این مکان داشته باشیم اما برنامه ای برای ایستگاه ثابت در منطقه لادر نداریم.


وی با بیان دستگیری قاتل فراری در تهران گفت: این فرد پس از 7 سال دستگیر شد. سرهنگ احمدی در مورد پرونده سکه های مسروقه خیابان 17 شهریور بیان داشت: با پیگیری های انجام شده تعدادی از سارقان شناسایی و دستگیر شده اند.


رییس پلیس خمینی شهر از آغاز به کار پلیس فتا از اوایل امسال در شهرستان به منظور پیگیری جرایم این حوزه خبر داد و گفت: در این خصوص متهمینی دستگیر شده اند که آخرین آن دستگیری فردی بود که اقدام به دزدی گوشی های همراه و سواستفاده از آنها می کرد. وی در خصوص افزایش تعداد کلانتری های شهرستان گفت: متاسفانه ما در خمینی شهر با کمبود شدید زمین رو به رو هستیم و ساخت کلانتری های منظریه و جوی آباد در دستور کار قرار دارد ولی اجرای طرح پایش تصویری و نصب دوربین در اماکن شهر تایید شده و در حال پیگیری می باشد.


فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اعلام بر گزاری 150 جلسه آموزشی در خصوص فضای مجازی و جلساتی برای آگاه سازی دانش آموزان و دانشجویان با معضلات مواد مخدر گفت: فرهنگ سازی اولویت اصلی ما نیست و در این مورد دیگر ادارات باید وارد عمل شوند.