پیامک های جایزه دار

ارسال در قضایی و انتظامی

پلیس فتا خمینی شهر هشدار داد: اخیرا مشاهده شده فرد یا افرادی ناشناس دارای مشخصات جعلی به وسیله خطوط ارتباطی تلفن همراه با افراد مختلف تماس گرفته و با روش های مهندسی اجتماعی اعتماد آنها را جلب و اطلاعات حساب هاب بانکی آنها را به دست می آورند.


این افراد در یکی از روش های گمراه کننده اعلام می کنند که شما از طرف همراه اول برنده جایزه قرعه کشی ماهیانه شده اید و جهت دریافت مبلغ قرعه کشی به نزدیک ترین عابربانک محل سکونت خود مراجعه نمایید. جهت جلب اطمینان بیشتر از آدرس درگاه اینترنتی و شماره تلفن و پیامک نیز استفاده می نمایند.


در این شیوه فرد طعمه دچار سردرگمی شده با اطمینان به فرد تماس گیرنده به عابر بانک مراجعه کرده و بنا به درخواست وی وارد صفحه انگلیسی شده و طبق دستوراتی که از طریق گوشی همراه به او داده می شود تا مبلغ قرعه کشی فرضی به حساب او واریز شود، تمام موجودی او در اختیار فرد تماس گیرنده قرار می گیرد.


البته کار به همین جا ختم نمی شود و فرد تماس گیرنده، در طول این زمان به وسیله خودِ افراد رمز دوم اینترنتی آنها را فعال کرده و اقدام به سو استفاده از حساب شان می کند.


به این نکات توجه کنید:


1- شروع ارتباط معمولا با دریافت پیامک از طرف افراد ناشناس و دارای مشخصات جعلی می باشد.


2- جهت انتقال پول به حساب شما نیازی به مراجعه به عابربانک نیست.


3- اطلاعات بانکی شما نباید در اختیار دیگران قرار بگیرد.


4- اگر رمز دوم اینترنتی شما فعال و در اختیار دیگران قرار گیرد به راحتی امکان استفاده از حساب بدون در اختیار داشتن کارت بانکی فراهم می شود.


5- با دریافت پیامک های مشکوک موضوع هر چه سریع به 110 یا پلیس فتا، گزارش داده شود.