باندهای کلاهبرداری در شهر فعالند

ارسال در قضایی و انتظامی

yardoostiجرایمی مثل قتل در شهرستان کاهش 60 درصدی داشته است

 

سرویس خبر/ طاهره خونساری: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان هفته گذشته در جمع نمازگزاران نماز جمعه به ارائه گزارشی از فعالیت های یک سال گذشته نیروی انتظامی پرداخت.

 

سرهنگ یاردوستی تعداد پرونده های وارده از انواع جرایم به کلانتری ها را 14 هزار و 167 فقره اعلام کرد و گفت: بیش از هزار و218  پرونده توسط مشاورین کلانتری ها حل و فصل و به سازش منتهی گشته و باعث کاهش حجم پرونده های وارده به دادگستری شده است.

وی تعداد تماس های برقرار شده با پلیس 110 را در طول این یک سال 64 هزار و 147 مورد عنوان کرد و افزود: 33 هزار و 182 مورد از این تماس ها منجر به اجرای عملیات شده و تعدادی هم صرفا جهت ارائه اطلاعات به پلیس بوده است.

یاردوستی با تاکید بر اینکه ماموران در کمتر از 15 دقیقه در صحنه حاضر می شوند، تاخیرات پلیس برای حضور در صحنه را تنها در اندکی از موارد دانست و ادامه داد: گاهی اوقات پیش آمده است که اگر ماموران ما به موقع به صحنه نرسیده بودند قتل اتفاق می افتاد.

آمار جرایم خاص در شهرستان بالاست

وی همچنین تعداد 7 هزار و 339 مورد از تماس های برقرار شده با 110 را مربوط به جرایم خاص عنوان کرد و از آمار بالای جرایم خاص در شهرستان خبر داد. یار دوستی تاکید کرد افراد مخل نظم و آرامش هر چقدر هم که زیاد باشند، باید دستگیر شوند.

فرمانده نیروی انتظامی در خلال سخنانش از یکی از اقدامات پلیس اطلاعات پرده برداشت و گفت: بیش از هزار و 504  مورد از انواع سلاح های سرد و بلند از موتورسوارها، پاتوق ها، سرکوچه و محلات به دنبال تماس های مردم جمع آوری شده است و اين تعداد سلاح سرد، باعث تأسف است.

جرایمی مثل قتل در شهرستان کاهش 60 درصدی داشته است

وی کاهش 60 درصدی جرایم خصوصا قتل را از تاثیرات این اقدام پلیس اطلاعات دانست و افزود: پرونده بیش از 85 درصد از قتل هایی که در شهر اتفاق افتاده به نتیجه كشف رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمع آوری 4 هزار و 329 مورد آنتن ماهواره و دستگیری 4 هزار و 420 نفر از افاغنه ای که به صورت غیر مجاز در شهرستان سکونت داشتند را نیز از جمله اقدامات نیروی انتظامی در یک سال گذشته برشمرد.

میزان کشفیات مواد مخدر در شهرستان بالاست

میزان کشفیات مواد مخدر در شهرستان از مهم ترین بخش های سخنان فرمانده نیروی انتظامی بود: میزان کشفیات مواد مخدر در شهرستان بالاست و ما از پاتوق ها و خانه ها بیش از 166 کیلوگرم مواد و پس از انهدامِ 4-3  باند، مقدار 800  کیلو مواد کشف کردیم. وی به هزار و 829 مجرم دستگیر شده در همین رابطه نیز اشاره کرد.

یاردوستی در ادامه با اشاره به نارضایتی مردم از آزادی مجرمین مواد مخدر گفت:  بالاخره قانون مجازاتی را برای این مجرمین تعیین کرده و آن ها نیز تحمل می کنند ولی اگر هر کدام از این زندانیان آزاد شده دوباره به اقدامات گذشته رو بیاورند، نیروی انتظامی با آن ها برخورد خواهد کرد.

باندهای کلاهبرداری در شهر فعالند

فرمانده نیروی انتظامی دستگیری بیش از 674 سارق، کشف هزار و 68 مورد سرقت و باز گرداندن 65 درصد از اموال سرقت شده مردم را از فعالیت های پلیس آگاهی برشمرد. وی همچنین از شناسایی و دستگیری 14 باند فعال در شهرستان خبر داد و گفت: باندهای کلاهبرداری با عناوین مختلفی در شهر در حال فعالیتند. حسن یاردوستی اجرای طرح پلیس + 10 را به منظور کم شدن مراجعات مردمی به مراکز نیروی انتظامی، افزایش آموزشگاه های رانندگی جهت ارائه آموزش های پیش از صدور گواهینامه، ایجاد شرکت های انتظام به منظور ساماندهی نگهبانان محلی و اقدامات بخش امور وظیفه عمومی برای سربازان بیمار و کفیل خانواده را از اقدامات سراسری نیروی انتظامی برشمرد.  وی همچنین با اشاره به عدم آگاهی اقشار مختلف جامعه از جرم و جنایت، یکی دیگر از وظایف نیروی انتظامی را فرهنگ سازی، آگاه سازی و آموزش عنوان کرد و گفت: این وظیفه متوجه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است. حسن یاردوستی گزارش ارائه شده را تنها گوشه ای از اقدامات نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت و آرامش در شهرستان عنوان کرد.