مردم خميني شهر مي توانند از برگزاركنندگان پارتي در باغات شكايت كنند

ارسال در قضایی و انتظامی

karami1به دنبال اجراي حكم اعدام 4 مجرم فاجعه باغ، اينك شرايط آماده تر است تا به يك سئوال مهم مردم شهرستان پاسخ داده شود و آن اينكه اكنون كه به قول مقامات انتظامي استان، در ايجاد اين فاجعه، قربانيان نيز بي تقصير نبودند آيا دستگاه عدالت در اين زمينه اقدامي صورت خواهد داد؟

و آيا اساساً بساط وضعيت نابسامان محيط باغ هاي خميني شهر كه متأسفانه همچنان محل جولان برخي افراد و خانواده هاي بي مبالات غيربومي است برچيده خواهد شد؟ يا همچنان بايد شاهد برپايي پارتي ها، عروسي هاي مختلط و مجالس عيش و عشرت در باغ هاي خميني شهر باشيم؟

اين سئوال از اين منظر كه قربانيان اهل كدام شهر بودند و متجاوزان اهل كدام شهر اهميتي ندارد؛ چه، اين مرزها و شهرها، در پيشگاه الهي ملاك برتري نيستند بلكه اين امر از آن رو مهم است كه به همان ميزان كه نبايد مرتكب جنايت شد، حكومت و دستگاهها نيز موظفند زمينه هاي بروز جرم را در جامعه از بين ببرند.

در اين باره، دغدغه هاي فراواني در بين مردم شهرستان وجود دارد كه به نظر مي رسد يك راهكار درست در قبال آن هست: شكايت كردن از برگزاركنندگان و شركت كنندگان در مهماني ها و پارتي هاي نامناسب در باغ ها در نزد دادگستري شهرستان. شايد با اعلام شكايت از سوي عده اي از مردم به عنوان شاكيان خصوصي، محمل قانوني براي رسيدگي به تخلفات و زمينه سازي هاي حاضران در مهماني هاي نامناسب در باغ هاي خميني شهر و از جمله افراد حاضر در مهماني باغ در جنايت اخير فراهم شود.

در اين خصوص، و در حاشيه حضور سردار كرمي فرمانده انتظامي استان در خميني شهر، فرصتي فراهم شد تا خبرنگار فرصت از وي در اين باره بپرسد.

كرمي در پاسخ به اين سئوال كه آيا زمان آن نيست كه با زنان و افراد مهماني مزبور كه مكرراً گفته شد حدود شرعي را مراعات نكرده بودند برخورد شود؟ وي در پاسخ گفت: اجرای حکم اعدام به دنبال تشکیل پرونده قضایی و شکایت قربانيان مبني بر تجاوز به حریم خصوصی بود. اما بررسی موضوع مورد اشاره شما نیاز به تشكيل پرونده جدید و درخواست مدعی العموم دارد. لذا با توجه به مفتوح بودن پرونده مزبور و بررسی جرائم دیگر متهمین این پرونده، قطعاً و بر طبق قوانين در صورتی که شکایتی در این خصوص مطرح شود ما موظف به رسیدگی و پیگیری هستیم.

وی افزود: ما شاهد هستیم كه محافل و پارتی های زیادی در باغات برگزار می شود. برخورد با این گونه محافل و مجالس از سوي نيروي انتظامي قطعی است ولی به شرط مجوز لازم و توسط نهادهاي مسئول و هیچ کس حق ندارد به بهانه برخورد با این گونه محافل، دست به اقدامی غیرقانونی بزند. فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه اين ماجرا همه مسائل را تحت الشعاع قرار داد و برای مردم خمینی شهر خيلي بزرگ بود، در پاسخ به اين سئوال كه آیا این حق براي مردم خمینی شهر محفوظ است كه براي برخورد با هنجارشکنان و برگزارکنندگان محافل و پارتی های شبانه در باغ هاي شهرستان اقامه دعوي كنند؟ و وي چنين پاسخ داد: بله این حق محفوظ است و مردم مي توانند از طرق قانوني پيگيري كنند تا با هنجارشکنان و این گونه مراسمات برخورد شود.

سردار كرمي كه براي حضور در جلسه هيئات مذهبي پيرامون محرم در شهرستان حاضر شده بود، همچنين در پاسخ به اين سئوال كه برنامه شما برای محرم امسال چیست؟ گفت: اقدامات ما تعطیل بردار نيست و به صورت مستمر و مداوم با برگزاري جلسات مستمر مشترک با مردم، معتمدین و هیأت های مذهبی ادامه داشته است. وي تصريح كرد: با توجه به اثرات مثبت اقدامات فرهنگی سال گذشته و همکاری خیلی خوب مردم در شب بیست و یک ماه مبارک رمضان، ما نباید نگران ایام محرم باشیم. برنامه امسال ما نیز همچون سال گذشته همراه با اقدامات فرهنگی خواهد بود. یک نمونه از نتایج این اقدامات را در ماه مبارک رمضان امسال دیدیم كه تا حدی الگوی ماه محرم خواهد و ما دغدغه ای براي محرم امسال نداریم.

سردار كرمي همچنين اعلام كرد مجوز افزایش یک کلانتری جديد در خميني شهر صادر شده است.