بزودي 6 مجرم اعدام مي شوند + پاسخ دادستان به شايعات اخير پيرامون اجراي حكم اعدام مجرمان باغ

ارسال در قضایی و انتظامی

dadsetan1در روزهاي اخير، در سطح شهرستان شايع شده است كه در اين هفته يا هفته آتي، حكم اعدام متهمان باغ اجرا خواهد شد. در اين باره، خبرنگار فرصت آنلاين با دادستان عمومي و انقلاب خميني شهر گفتگوي كوتاهي انجام داد تا از صحت و سقم اين خبر آگاه شود.

حجت الاسلام رضايي در اين باره به فرصت آنلاین گفت: حکم دادگاه اوليه در  تاریخ 19 مرداد ماه صادر و به متهمین و وکلای آنها ابلاغ شده و آنها 20 روز مهلت داشته اند تا اعتراض كنند. وي افزود: با پايان مهلت 20 روزه، پرونده آنها براي  اعلام نظر نهايي به دیوان عالی کشور ارسال شده است. حجت الاسلام رضایی با اشاره به اينكه پرونده متهمین توسط پیک ویژه به دیوان عالی کشور ارسال  گرديده افزود: پس از طی مراحل اداری و قضایی، و در صورت تأیید رأی اوليه توسط دادگاه تجدید نظر استان و سپس ديوان عالي كشور، حکم اجرا خواهد شد.

وی با اعلام اينكه در صورت تأييد نهايي احكام، مسؤولیت اجرای حکم به عهده مقامات قضایی شهرستان بوده و اين امر در یکی از میادین اصلی صورت خواهد گرفت، شایعات منتشر شده درباره اجراي اين احكام در روزهاي آينده را تكذيب كرد و افزود: اجرای حکم فقط پس از تأیید حکم توسط دیوان عالی کشور امكان پذير است.

اعدام قريب الوقوع 6 مجرم مواد مخدر

دادستان خميني شهر در ادامه، از اجراي حكم اعدام  6 نفر از متهمین پرونده های مواد مخدر و دادگاه انقلاب شهرستان در آينده نزديك خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمين رضايي افزود: طبق قول داده شده به مردم مبنی بر برخورد قاطع با فروشندگان، توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر، و در امتداد اجرای دو حکم اعدام در ماه های قبل، حکم اعدام 6 نفر دیگر از مجرمان عمده پرونده های مواد مخدر شهرستان در روزهاي آينده اجرا خواهد
شد.

وي افزود: این 6 نفر در مجموع به جرم حمل و نگهداری 5/5 کیلوگرم هروئین و 5/1 کیلوگرم کراک محاكمه و به اعدام محكوم شده اند. دادستان در هشدار جدی به توزیع کنندگان، فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان و کسانی که در امر نگهداری مواد مخدر نقش دارند، گفت: طبق قانون جدید مبارزه با مواد مخدر که از سال گذشته اجرايي شده است، از این پس با کلیه عاملین و افرادی که در این گونه جرائم مشارکت داشته باشند به شدت برخورد خواهد شد. لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی پس از اجرای حکم به اطلاع عموم خواهد رسید.