اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت دستگیری حاملان سلاح های سرد

ارسال در قضایی و انتظامی

 

ghamehطرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت دستگیری حاملان سلاح های سرد در سطح شهرستان خمینی شهر طی چند روز گذشته به اجرا گذاشته شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان با اعلام این خبر افزود: متأسفانه یکی از معضلات و آسیب هاي اجتماعی شهرستان وقوع نزاع می باشد که اکثراً توأم با استفاده از سلاح های سرد صورت می پذیرد. به همین منظور طرحی با عنوان شناسایی و دستگیری حاملان سلاح های سرد در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح کلیه امکانات و تجهیزات فرماندهی انتظامی شهرستان بکارگیری شد تصریح کرد: در این طرح مأموران موفق به کشف و ضبط 72 قبضه انواع سلاح های سرد نظیر چاقو، قمه و قداره شدند. سرهنگ یاردوستی در ادامه بیان داشت: با اجرای این طرح مأموران انتظامی از حاملان سلاح های سرد موفق به کشف  519 گرم انواع مواد مخدر و مقادیری مشروبات الکلی و توقیف 12 دستگاه موتورسیکلت شدند. وی در ادامه ضمن توصیه به خانواده ها در خصوص مراقبت از فرزندان خود در خصوص عدم حمل سلاح سرد بیان داشت: خانواده ها باید نسبت به حمل سلاح های سرد توسط فرزندانشان به شدت مراقبت نمایند چرا که در بیشتر پرونده های قتل که توسط سلاح سرد صورت پذیرفته ضاربان عنوان داشته اند که قصد استفاده از سلاح سرد را نداشته اند، ولیکن متأسفانه در هنگام خشم انسان از حالت طبیعی خارج شده و بدون تفکر دست به امری غیر قابل جبران می زند. گفتنی است این طرح در سطح شهرستان به طور گسترده کماکان ادامه خواهد داشت.

در همين حال، در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي دو تن از اراذل و اوباش بنام در شهرستان توسط مأموران انتظامي دستگير شدند.

مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری نیروهای بسیجی موفق به شناسایی و دستگیری دو تن از اراذل و اوباش بنام شهرستان به نام های «ابراهیم- ر» و «مرتضی- ر» شدند.

گفتني است گزارشات مردمی مبنی بر انجام شرارت و بر هم زدن نظم و امنیت در سطح چند محله توسط اين دو نفر به نيروي انتظامي رسيده بود.