تجمع اهالي اصغرآباد در اعتراض به وارونه نمايي هاي رسانه اي+ گزارش تصويري

ارسال در قضایی و انتظامی

DSC05462dakheliدر حاليكه جنايت اخير همچنان در صدر خبرها قرار دارد، اشتباه برخي نمايندگان مجلس و رسانه ها در انتساب اين جنايت به مردم شريف اصغرآباد، اعتراض گسترده اين مردم را به دنبال داشته است.

روز پنجشنبه 19 خردادماه روزنامه روزگار در گزارشي از واقعه اخير خميني شهر، انجام آنرا به مردم اصغرآباد منتسب كرد. اين انتساب البته صريح نبود و از آنجا كه روزنامه مزبور محل وقوع جنايت را به نقل از سيدمحمدجواد ابطحي نماينده شهرستان در مجلس روستاي اصغرآباد معرفي كرد، چنين تصور مي شد كه جنايت توسط مردم اصغرآباد رخ داده است.

اين روزنامه نوشت: دوازده نفر پس از حمله به یک جشن تولد در باغی در حوالی روستای اصغرآباد اصفهان دست‌ و پای مردان حاضر در مهمانی را بسته و به زنان تجاوز کرده‌اند. خبر این تجاوز گروهی یک هفته پس از وقوع در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

اين روزنامه در شماره روز پنجشنبه ۱۹ خرداد خود به نقل از یکی از اهالی جوان خمینی‌شهر [؟] درباره این حادثه نوشت: در میان قربانیان این حادثه مقام قضایی بازنشسته ‌ای نیز وجود داشته و ظاهرا با تلاش‌های او نامه‌ای برای پیگیری سریع‌تر موضوع به دفتر مقام معظم رهبري فرستاده شده است. [؟]

اما در همين حال، خبرگزاري موج ديروز به نقل از حجت الاسلام رهبر نماينده اصفهان در مجلس خواستار اعدام مرتكبان جنايت اصغرآباد شد. استفاده از عبارت اصغرآباد خميني شهر توسط روزنامه روزگار باعث اين اشتباه از سوي نماينده اصفهان شد و لذا مطبوعات صبح يكشنبه 22 خرداد ماه هم در تيترهاي خود از لزوم مجازات مرتكبان جنايت اصغرآباد شدند.

اين نحوه اطلاع رساني نادرست، اعتراض شديد مردم متدين روستاي اصغرآباد را به دنبال داشت و جمعي از مردم اين روستا امروز يكشنبه 22 خرداد در مقابل فرمانداري خميني شهر تجمع كردند.

در اين تجمع شعارهايي در انتقاد از نماينده خميني شهر در مجلس و همچنين عليه روزنامه روزگار سر داده شد.

لازم به ذکر است در حاشیه این تجمع نامه  نماینده قرائت شد که نماینده خطاب به رسانه ها وقوع جنایت اخیر در اصغرآباد را تکذیب کرده است و تأکید کرده که این واقعه ربطی به اهالی اصغرآباد ندارد. 

شایان ذکر است روزنامه روزگار در شماره منتشر شده خود در روز پنجشنبه مورخ 1390/3/19 نوشته است: ابطحی نماینده خمینی شهر که در حوزه انتخابی خود به سر می برد در گفتگو با روزگار پرونده حمله و تجاوز وحشیانه در اصغرآباد را تشریح کرد.او در ابتدا موضوع تأخیر نیروی انتظامی برای حضور در محل را رد کرد و گفت:«محل وقوع حادثه باغی در حوالی روستای اصغرآباد است که گروهی در آن محل اقدام به برگزاری مهمانی· شبانه ای کرده بودند...»

همچنین روزگار در پایان این گزارش از قول نماینده نوشته است: «در خمینی شهر ما با کمبود پلیس و قاضی مواجه هستیم. متأسفانه در روستای اصغرآباد پاسگاه انتظامی وجود ندارد و فاصله باغها با محل مسکونی زیاد بود، از این رو صدای کمک قربانیان به گوش کسی نرسید.»

گزارش تصويري مربوطه را اينجا ببينيد.