دستگيري تعدادي از سارقان منازل و خودروها در پي تلاش گسترده پليس

ارسال در قضایی و انتظامی

serghat-khodroدر حاليكه طي هفته هاي اخير سرقت از منازل افزايش يافته است، ماموران انتظامي شهرستان موفق به كشف 11 فقره سرقت طي دوهفته گذشته شدند و در اين رابطه 5 نفر سارق را نيز شناسايي و دستگير كردند.

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان علت اصلي توفيق سارقان در سرقت هاي خود را عدم رعايت نكات ايمني توسط خانواده ها دانست و افزود: با بررسي هاي به عمل آمده از صحنه هاي سرقت مشخص شد متاسفانه در اكثر موارد عدم بكارگيري سيستم هاي ايمني در حد معمول باعث ايجاد زمينه بروز سرقت شده بود و سارقان از اين موضوع در جهت رسيدن به مقاصد شوم خود بهره مي جستند.

مأموران انتظامي همچنين موفق به كشف 38 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه در خميني شهر طي پانزده روز گذشته شدند. در اين رابطه 4 نفر سارق موتورسيكلت شناسايي و دستگير شدند و اموال مسروقه به مالباختگان كه غالباً از شهرستان هاي اطراف بودند تحويل داده شد.

سرهنگ "ياردوستي" با بيان اينكه متأسفانه اكثر سرقت هاي موتورسيكلتي  كه در شهرستان  رخ مي دهد به دليل سهل انگاري صاحبان موتورسيكلت بوده و آنان از وسايل بازدارنده سرقت استفاده نمي كنند افزود: راكب موتور سيكلت كه جهت انجام كار شخصي سوئيچ موتور را روي موتورسيكلت رها مي نمايد و وارد مغازه مي شود و بعد از اتمام كارش متوجه به سرقت رفتن موتو سيكلت مي گردد در ابتداي امر خودش مقصر است و زمينه به سرقت رفتن وسيله نقليه اش را فراهم نموده لذا ما از همه دارندگان وسايل نقليه مي خواهيم در استفاده از سيستم هاي بازدارنده نظير قفل فرمان و يا قفل چرخ اهتمام بيشتري بورزند تا شاهد اين گونه سرقت ها نباشيم.

مأموران انتظامي شهرستان همچنين موفق به كشف 4 فقره سرقت از داخل خودروها كه توسط سارقي به نام حسين – ح صورت پذيرفته شده بود شدند.

گفتني است كليه متهمان سرقت هاي فوق الذكر جهت انجام تحقيقات تكميلي كماكان در اختيار پليس اگاهي شهرستان قرار دارند.