برای پررنگ کردن اخبار منفی شهرستان زمینه سازی نکنیم

ارسال در قضایی و انتظامی

شورای اداری شهرستان با حضور اعضا، مقارن با دهه فجر در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
دشمنان 39 سال انقلاب را نپذیرفتند
امام جمعه خمینی شهر در ابتدای این جلسه گفت: اگر دست خدای متعال با انقلاب نبود، انقلاب نه بود و نه می ماند. در قضیه ترورها و فتنه ها ما دست خدا را دیدیدم.
آیت ا... رحیمی با بیان این که حکومت اسلامی دو وجه دارد، افزود: یکی از این بخش ها مردمی است و جمهوریت نام دارد و یک بخش مشروعیت الهی است و اسلامیت نام دارد. وقتی در راس یک حکومت ولی فقیهی که وصل به امام معصوم باشد، این یک حکومت اسلامی و مشروع است. تمام زوایای حکومت اسلامی یعنی فرهنگ، اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی و حقوقی باید در چهارچوب حکومت اسلامی باشد و این هیچ منافاتی با دموکراسی و حکومت مردمی ندارد.
وی تصریح کرد: اسلام کامل اسلامی است که حقوق تمام مردم و اقشار چه اقلیت های دینی و غیر دینی حتی مشرکین -مادامی که قصد جنگ مسلحانه و محاربه نداشته باشند- را به رسمیت بشناسد. آنچه که الان در دنیا به عنوان نظام حقوق بشری مطرح است، جزء بسیار ناچیزی است از آنچه در چهارچوب اسلام وجود دارد.
آیت ا... رحیمی با بیان این که مردم برای انقلاب آمدند چون امام (ره) را یک رهبر باصداقت تشخیص دادند ادامه داد: اینک دشمن می خواهد بین مردم و رهبری فاصله بیاندازد و یک سری ارزش ها را کم رنگ کند. می خواهد حتی اجتهاد و تقلید را زیر سوال ببرد. دشمنان 39 سال نتوانستند انقلاب را بپذیرند و از این به بعد هم نمی توانند.

در «ثنا» ثبت نام کنید
رییس دادگستری شهرستان با بیان این که اقتدار دستگاه قضایی به اقامه عدل است گفت: اعتماد مردم به دستگاه قضایی از اولویت های مهم این دستگاه است ولی متاسفانه گاهی ذهنیات را تغییر می دهند و باعث بی اعتمادی می شوند.
زیبایی فر با اشاره با اشاره به تاسیس دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در مراکز استان ها در سال های قبل نوید تاسیس این دفتر را در خمینی شهر داد. وی افزود: کلیه خدمات از جمله ارائه دادخواست و شکواییه از طریق این دفاتر به مقام قضایی ارجاع داده خواهد شد.
وی همچنین افزود: به دلیل مشکلاتی که ابلاغ سنتی داشت در دفاتر مذکور موضوع ابلاغ الکترونیکی اوراق نیز در دستور کار قرار گرفته است.
زیبایی فر با بیان این که در حال حاضر بیش از 60 درصد ابلاغ های دادگستری از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی (ثنا) انجام می شود، از تمامی شخصیت های حقیقی و حقوقی خواست در این سامانه ثبت نام کنند. وی همچنین اعلام کرد در حال حاضر این ثبت نام در دادگستری به صورت رایگان در حال انجام است.
رییس دادگستری شهرستان از سامانه سجام (سامانه جامع آماری مردم) خبر داد و از آن به عنوان دیده بان پیشگیری یاد کرد و افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سجام نموده است. از همه افراد می خواهم که مسائلی را که نیاز به اطلاع رسانی است اعلام کنند. از این طریق افرادی به عنوان دیده بان پیشگیری انتخاب می شوند و موضوعات را رصد می کنند و به قوه قضاییه ارجاع می دهند.

موتورسواران، در 70 درصد از تصادفات شهرستان حضور دارند
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اشاره به این که آمار تصادفات شهرستان بسیار بالاست افزود: تصادفات فوتی 90 درصد و تصادفات جرحی حدود 70 درصد در شهرستان افزایش داشته است. همچنین در 70 درصد از تصادفات ما یک طرف حادثه موتورسواران هستند.
سرهنگ علی جعفری نژاد افزود: بیش از نیمی از کارمندان ادارات شهر موتورسیکلت دارند. هر کارمندی هم که از ادارات کم شود، کارشان لنگ می شود. تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم، حرکت خلاف جهت بی اندازه و ... به کرات انجام می شود.
وی علت عدم موفقیت در ایجاد فرهنگ صحیح ترافیک را یادگیری فرزندان از فرهنگ غلط پدرانشان عنوان کرد و گفت: باید روزی از این معبر رد شویم و به جایی باید برسیم که نخواهیم به مردم عتاب و خطاب داشته باشیم. مردم خودشان باید از این اتفاقات ناراحت باشند. همان طور که در بعضی از شهرها این موضوعات به فرهنگ تبدیل شده است.
سرهنگ جعفری نژاد در خصوص پایانه کامیون ها گفت: ما تلاش زیادی کردیم و آقای راعی، شهردار و شورای شهر و راهنمایی و رانندگی به این بحث ورود پیدا کردند. وقتی یک کامیون به داخل شهر می آید، اتفاقی که چند سال پیش افتاد و چند نفر را کشت، به وقوع می پیوندد. یا همین امسال که در چهارراه شیوا کشته دادیم. همچنین تمام آسفالت ها و زیرساخت ها از بین می رود. تمامی ادارات (مخابرات، برق، گاز، آب) کمک بکنند تا بتوانیم پایانه را بیرون ببرد. آن وقت شهردار می تواند تابلوی «ورود کامیون به شهر ممنوع» را بزند.

مصرف سرانه آب خانگی در خمینی شهر پایین است
رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان گفت: فرهنگ بالای مردم خمینی شهر باعث شده که مصرف سرانه خانگی پایینی داشته باشند.
جمشیدیان حذف ایستگاه پمپاژ آب محله دستگرد، ایجاد خط انتقال آب از بلوار امیرکبیر به شهید فهمیده، ساخت مخازن ذخیره آب و تجهیز چاه های آّب در اختیار آب و فاضلاب را از جمله اقدامات اداره آب و فاضلاب در جهت اصلاح الگو و صرفه جویی در مصرف آب برشمرد. وی همچنین به اتصال سه حلقه چاه به شبکه آب و فاضلاب به دستور شهردار اشاره کرد.
رییس اداره آب و فاضلاب افزود: ما خمینی شهر را به 10 بخش تقسیم کردیم و در تمام آن ها امکانات و تاسیسات را مشخص کردیم و به صورت دفترچه ای در آوردیم که در اختیار بخش حوادث قرار گرفت.

خط قرمز ما بی توجهی به خواست و نظر مردم است
سرپرست فرمانداری گفت: نباید عملکرد ضعیف بعضی از دستگاه ها موجب نارضایتی بین مردم شود. دستگاه ها ارائه عملکرد از خود داشته باشند و همچنین روابط عمومی هایشان را در جهت تعامل بیشتر با رسانه های سطح شهرستان قوی تر کنند.
مجتبی راعی به بهره برداری 16 طرح در زمینه های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و اقتصادی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 58 و نیم میلیارد تومان در شهرستان اشاره کرد.
وی بر پیگیری مبادله موافقت نامه ها و جذب اعتباراتی که در تملک دارایی و قانون متوازن پیش بینی شده، تاکید کرد و گفت: تاکنون 5/34 درصد از اعتبارات تخصیص یافته است.
راعی گفت: اولویت اصلی ما پرداختن به اشتغال و جذب سرمایه گذار است و نیاز است که تمامی دستگاه ها بستر را برای سرمایه گذاری آماده کنند. گاهی اوقات مردم و سرمایه گذاران برای ورود به مبحث سرمایه گذاری اقدام کردند ولی بعضی از مسائل دست و پاگیر و یا هزینه هایی که به تولید تحمیل می شود مانع رغبت سرمایه گذار است.
وی افزود: در همین رابطه یکی از سیاست های عمومی دولت حمایت از تشکل های مردم نهاد است. خوشبختانه این شهرستان ظرفیت مردمی زیادی هم در بخش خیرین و هم در بخش تشکل های مردم نهاد دارد و در حال حاضر 76 تشکل مردم نهاد فقط از فرمانداری مجوز دارند.
سرپرست فرمانداری به رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: نظام ما برآمده از رای مردم بوده است. اگر مواردی از بی توجهی به درخواست مردم و خبرنگاران به فرمانداری گزارش شود، مجبوریم که هم از طریق دستگاه استانی آن ها و هم مراجع بالاتر دنبال کنیم چون خط قرمز ما بی توجهی به خواست و نظر مردم است.
راعی همچنین بر کنترل بازار و قیمت ها و نیز آماده سازی شهرها و روستاها در آستانه نوروز تاکید کرد. وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در سال آینده بیان داشت: از همه مدیران تقاضا می کنم کمک ها را به سمت تکمیل فضاهای آموزشی موجود در شهرستان هدایت کنند.
راعی گفت: برای پررنگ کردن اخبار منفی در شهرستان زمینه سازی نکنیم. موارد منفی اتفاق می افتد ولی ضرورتی برای انعکاس رسانه ای به این وسعت نیست. شهرستان را با نام منفی روی آنتن می برند در صورتی که کارهای مثبت نشان داده نمی شود.
وی در پایان از اعضای شورای تامین، نیروهای بسیج مردمی، شهرداری ها به خصوص شهرداری و شورای خمینی شهر، شبکه بهداشت، اورژانس و دستگاه های خدماتی که در کنترل اغتشاشات نقش بسزایی داشتند تشکر کرد. راعی همچنین به حضور در راهپیمایی 22 بهمن در مقطع حساس کنونی تاکید نمود.
گفتنی است در پایان این جلسه انتصاب مدیران جدید در شهرستان اعلام شد. همچنین از داوود ترابی رییس اداره بهزیستی به عنوان رییس برتر شهرستان و اعضای کمیته های ستاد اربعین شهرستان به علت عملکرد خوبشان در اربعین حسینی و اعزام زائران، تقدیر شد. نجاری مدیر بانک ملت نیز به علت احساس مسؤولیت در رعایت تذکرات فرمانداری مبنی بر تامین امنیت بانک مورد تقدیر قرار گرفت.