طلاق در شهرستان به خط قرمز رسید

ارسال در قضایی و انتظامی

رسیدن میزان طلاق در شهرستان به خط قرمز مهم ترین موضوعی بود که در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان مطرح شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، فلاح رئیس اداره ثبت احوال شهرستان در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه آمار طلاق نگران کننده است، از ازدواج دختران با سن بسیار پایین در شهرستان خبر داد و آن را یکی از علل افزایش طلاق برشمرد. 

در ادامه روسای دستگاه های مرتبط هر کدام به فعالیت های اداره متبوع خود در زمینه کاهش طلاق اشاره کردند. رئیس بنیاد شهید دراینباره گفت: ما ضمن برگزاری دوره های آموزش پس از ازدواج برای زوج های جوانِ جامعه تحت پوشش خود برای افراد مطلقه نیز طرح های مددکاری اجرا می کنیم. مقتدایی افزود: سعی داریم با برگزاری دوره های آموزشی این افراد را از آسیب ها دور نگه داریم.

 شیرانی رئیس زندان خمینی شهر نیز گفت: از طرف اداره کل موظف شده ایم زندانیان در آستانه طلاق را شناسایی کرده و برایشان کارگاه های آموزشی برگزار کنیم. 

رئیس کمیته امداد شهرستان نیز دراینباره به شناسایی مددجویان مطلقه اشاره کرد و از ازدواج مجدد 30 نفر از این افراد در 9 ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: این افراد از بسته های حمایتی کمیته امداد بهره مند شده اند. قصری در ادامه گفت: فروپاشی زندگی هیچکدام از 60 مددجوی مطلقه، به مسائل اقتصادی برنمی گردد و بیشتر پای مشکلاتی مثل اعتیاد، همسر آزاری و... در میان است.

 در ادامه جلسه یکی از حضار با اشاره به مشکلات فرهنگی اجتماعی شهرستان گفت: نگاه ما به مشکلات در هر محله باید با دیگر نقاط متفاوت باشد به عنوان مثال نگاه به اعتیاد در جوی آباد یک نگاه اقتصادی است و تا نگاه مسئولان در اینباره تغییر نکند این مشکل قابل حل نخواهد بود. گفتنی است کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان در فرمانداری و به ریاست فرماندار راعی برگزار شد.