مسجدی که در آن کار فرهنگی صورت نگیرد "مرده" است

ارسال در قضایی و انتظامی

روز جهانی مسجد و شهدای مدافع حرم دو مطلب مهمی بود که در آخرین نماز جمعه مرداد 1396 مطرح شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با اشاره به 30 مرداد روز جهانی مسجد گفت: متأسفانه در بیشتر مساجد فقط نماز جماعت برپا می شود و تمام. نه برنامه ای برای جوانان، نه کانونی، نه کلاس قرآنی، نه بسیج فعالی. این مسجد "مرده" است. مسجدی که در آن کار فرهنگی صورت نگیرد، "مرده" است.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مسجد در اسلام از جایگاه عظیمی برخوردارست، تصریح کرد: تمامی کارها حتی سیاسی و اقتصادی در مسجد انجام می شد. اسلام مسجد را پایگاه تمامی مسائل قرار داده نه فقط نماز جماعت که این هم خیلی ضعیف است. مسجد به عنوان سنگر باید پر باشد. نباید سنگرها را خالی گذاشت که اگر دشمن بیاید سنگر بدون سرباز را براحتی تسخیر می کند.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروزه دشمن روی بسیاری از مساجد برنامه ریزی می کند؛ این اختلافات در مساجد، مسجد کنار هم ساختنها، جنگ سر امام جماعت یا خادم مسجد کار دشمن است نه کار مؤمن.
حاج آقا رحیمی اظهار امیدواری کرد که مساجد به جایگاه واقعی خود برگردد .رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تأکید بر همکاری با مرکز امور مساجد گفت: این مرکز در اساس از مقام معظم رهبری نشأت می گیرد و در رأس آن رهبری قرار دارد لذا اطاعت واجبست هم امام جماعت هم هیأت امنا. بدون اجازه برگزاری جلسه و سخنرانی جایز نیست.
وی ادامه داد: اولاً مشکلات مسجد را با این مرکز مطرح کنید. ثانیاً جزوه ای که این مرکز برای هر مسجد چاپ کرده است. امام جماعت و هیأت امنا تحویل بگیرند تا مقداری نظم به مساجد داده شود.
خطیب جمعه ضمن تشکر از کسانی که نسبت به شهدای مدافع حرم تجلیل می کنند، گفت: این شهرستان هم زیاد شهید مدافع حرم تقدیم کرده هم انصافاً در بحث تجلیل از این شهدا بسیار عالی عمل کرده است ولو اینکه شهید همشهریشان نباشد؛ مانند شهید محسن حججی اهل نجف آباد. این قبیل کارها خوبست و به مسؤولان هم روحیه می دهد.