حضور پرشور و کم سابقه خمینی شهری ها در انتخابات 96

ارسال در قضایی و انتظامی

مردم شهرستان خمینی شهراز اولین ساعات بامداد دیروز پای 169 شعبه اخذ رأی حاضر شدند. به گزارش خبرنگاران فرصت از شعب رای گیری از همان اوایل صبح عزم مردم برای تعیین سرنوشت خودمشهود بود به شکلی که صف های در درون حوزه ها شکل گرفته بود که البته این تراکم جمعیت در ساعات پایانی رای گیری بیشتر بود.

مجتبی راعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در خمینی شهر با بیان اینکه 264 داوطلب برای حضور در عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان خمینی شهر ثبت نام کردند و نسبت به دوره های گذشته 65 درصد افزایش داشت، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان خمینی شهر 188 نامزد برای کسب 34کرسی شورا رقابت دارند که در خمینی شهر 9نفر و در درچه، کوشک، اصغرآباد و روستاهای قلعه امیریه و تیرانچی هر کدام 5 نفر توسط مردم انتخاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در شهرستان خمینی شهر بر اساس پیش بینی های انجام شده در 169 شعبه اخذ رأی همزمان با سراسر کشور آغاز شد، افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 164 شعبه اخذ رأی ثابت و 5 شعبه سیار در 4 شهر خمینی شهر، درچه، کوشک، اصغرآباد و 2 روستای تیرانچی و قلعه امیریه برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان خمینی شهر ابراز کرد: انتخابات شورای اسلامی در شهر خمینی شهر به صورت مکانیزه برگزار شده و با همه مشکلات و بی تجربه بودن در بخش برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک مشکل خاصی گزارش نشد و شاهد مشارکت چشمگیر مردم در این انتخابات بودیم.

وی با بیان اینکه در هر شعبه اخذ رأی 2 تا 5 صندوق بسته به تراکم جمعیت و آمار شعب در انتخابات گذشته پیش بینی شد، اضافه کرد: شمارش آرای انتخابات شورای شهر در خمینی شهر سریع تر انجام شده و با توجه به الکترونیکی بودن نیازی به شمارش دستی نیست اما امکان شمارش دستی نیز وجود دارد.

راعی خاطرنشان کرد: آموزش عمومی انتخابات الکترونیک به مردم داده شده بود و در فضای مجازی نیز جهت آشنایی کلیپ هایی منتشر شد تا رأی دهندگان امنیت کامل را در خصوص آرای خود داشته باشند.

وی خبر داد: در شهرستان خمینی شهر کمبود تعرفه در شعب گزارش نشده و بر اساس تعداد واجدین، سوابق و شرایط شعب در گذشته 20 درصد بیش از اندازه در شعبه های اخذ رأی برگ تعرفه در اختیار گذاشته شده است. سرپرست فرمانداری شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار و سرشماری سال 95 جمعیت شهرستان خمینی شهر 319 هزار و 727 نفر اعلام شده، تصریح کرد: در شهرستان خمینی شهر 217 هزار و 915 نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

گفتنی است نتایج انتخابات شورای شهر خمینی شهر به طور غیر رسمی در برخی شبکه ها وسایت هاانتشار یافته ولی تاکنون اطلاعیه رسمی در این مورد از سوی فرمانداری انتشار نیافته است ولی این نتایج برای شورای شهر خمینی شهر نشان می دهد که مردم خواستارتوسعه عمرانی وفرهنگی وسیاسی شهرهستندواز نمایندگان خوددر شوراانتظارعمران وآبادی شهر رادارند.