تعامل مردم با پلیس، کاهش وقوع جرم و آسیب های اجتماعی

ارسال در قضایی و انتظامی

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر، همکاري شهروندان با نيروي انتظامي را در گزارش موارد تخلف، از عوامل کاهش دهنده وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایمنا، سرهنگ علي جعفري نژاد در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(ع) شهرستان خميني شهر بیان کرد: تلاش براي جلوگيري از وقوع جرم و افزايش مهارت هاي زندگي از طريق آگاه سازي افراد جامعه و ايجاد احساس خطر در برابر پديده هاي شوم از جمله اولويت هائي است که در دستور کار پلیس قرار دارد.
اين مقام انتظامي در ادامه با اشاره به برگزاري کلاس هاي آموزشي در مراکز علمي و آموزشي، مساجد و ... در زمينه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و مواد مخدر توسط كارشناسان انتظامي افزود: فرهنگ سازي و توانمندي در اين ماموريت مهم از جمله اقدامات راهبردي نيروي انتظامي در مسير اجتماعي كردن امنيت است كه با تلاش معاونت اجتماعي با جديت پيگيري مي شود.


فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر، همکاري شهروندان با نيروي انتظامي را در گزارش موارد تخلف از عوامل کاهش دهنده وقوع جرم در جامعه دانست و افزود: با افزايش ميزان گزارش ها، فضاي ارتکاب جرم براي مجرمان نا امن شده و جسارت ارتکاب جرم از آنها سلب مي شود.


سرهنگ علي جعفري نژاد در خاتمه با معرفي سامانه هاي 110 و 197 تاکید کرد: شهروندان مي توانند موارد مشکوک و ارتکاب جرم را با استفاده از سامانه فوريت هاي پليسي 110 به نيروي انتظامي گزارش داده و شکايات، انتقادات و پيشنهادات خود را به شماره 197 اعلام کنند.