مثبت اندیشی در مدارس ترویج شود

ارسال در آموزش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه نشاط اجتماعی برای جذب بیشتر دانش آموزان در مدارس امری ضروری است که این امر با ترویح مثبت اندیشی محقق خواهد شد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از شبستان از اصفهان، حمیدرضا کفاش ظهر یکشنبه (8 شهریور) در همایش جمع€Œبندی برنامه€Œهای طرح مهر 94 که در تالار ادب اصفهان و با حضور مدیران و کارکنان آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در استان اصفهان و با اشاره به اینکه استان اصفهان از شاخص€Œهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی زیادی برخوردار است، اظهار داشت: این استان در تمام شاخص€Œها می تواند همچون گذشته الگویی برای دیگر استان€Œهای کشور باشد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه€Œهای اول مهر ماه در مدارس کشور و اجرای طرح مهر 94 ابراز داشت: از این رو باید این جشن در قالب جشنی ملی و با شور و هیجان کافی برگزار شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استفاده از هنر در اجرای برنامه€Œهای برنامه مهر امری ضروری است و با منویات رهبری و راه شهدا هیچ منافاتی ندارد، افزود: از این رو استفاده از هنرمندان، خاطره€Œگویان شیرین بیان دفاع مقدس و انقلاب، حضور مسئولان استان€Œها درکنار فضاسازی مناسب و شاد محیط می تواند تاثیر بسزایی در تعیین نگرش دانش آموزان به مدرسه داشته باشد.
وی تصریح کرد: امروزه نسبت به گذشته علاقه دانش آموزان به حضور در مدارس کاهش یافته است و از این رو اجرای چنین برنامه€Œهایی جزء ضروریات است.
کفاش ترویج مثبت اندیشی منطقی در جامعه را از وظایف عمده و اصلی آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: با ترویج مثبت اندیشی منطقی در جامعه و جلوگیری از توسعه تفکرات منفی بدون اساس در جامعه می€Œتوان به میزان قابل توجهی همدلی و همزبانی را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه زیبایی€Œهای موجود در کشور ایران بسیار زیاد است و معطوف ساختن ذهن جامعه به این زیبایی€Œها€Œ می€Œتواند€Œ نشاط اجتماعی را افزایش دهد.
کفاش برگزاری مجامع علمی، سیاسی و منطقی در مراکز آموزش و پرورش با حضور معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را ضروری خواند و افزود: در این مجامع باید نیروهایی تربیت شود که حرف حساب بزند، حرف حساب بشنود و تحلیل منطقی و کارساز داشته باشد.