بيش از 97 درصد مردم شهرستان باسواد هستند

ارسال در آموزش

savadمرحله اول جشن شكرگزاري سوادآموزي در شهرستان بزودي برگزار مي شود. محمدي مسئول اداره نهضت سوادآموزي شهرستان ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: براي برگزاري جشن در نظر داريم از كليه كساني كه در اين مدت سي سال به نحوي در زمينه نهضت در شهرستان فعاليت داشتند بخصوص چهره هاي موفق سوادآموزي، تشكر و قدرداني كنيم.

وي افزود: در همين راستا از چهره هاي موفق كه پس از گذراندن پنجم ابتدايي نهضت در كلاسهاي بزرگسالان شركت و مدارج علمي را كسب و حتي به دانشگاه راه پيدا كرده اند دعوت مي‌شود براي ثبت‌نام جهت شركت در جشن به اداره نهضت سوادآموزي مراجعه كنند.
محمدي در ادامه اظهار داشت: براي آگاهي از چگونگي وضعيت سواد در شهرستان، تابستان امسال با كمك بسيج سازندگي سرشماري صورت گرفت كه هنوز نتايج آن مشخص نشده است و البته در صورتي كه ميزان افراد باسواد 10 تا 49 سال در شهرستان از 97 درصد بالاتر باشد ميتوان مرحله اول جشن شكرگزاري را برگزار كرد. وي افزود: البته طبق برآورد نهضت، سطح سواد در شهرستان از 97 درصد بالاتر است و مي توان بزودي جشن شكرگزاري را برگزار كرد.
محمدي در خصوص فعاليتهاي نهضت در سال 79 گفت: كلاسهاي نهضت در دورههاي مقدماتي و تكميلي با حدود 600 نفر شركت كننده در مرحله اول ( فروردين تا شهريور) برگزار شد و در كلاس گذاري مرحله دوم (مهر تا اسفند) 520 نفر ثبت نام كردند كه در مركز اباصالح 1 و 2 جوي آباد زير نظر 45 آموزشيار مشغول به تحصيل هستند. كلاسهاي فوق برنامه اي مثل كامپيوتر، خياطي، گلدوزي، بهداشت، كشاورزي و.. هم  با همكاري بهداشت، فني و حرفه اي و هلال احمر در كنار درس براي سوادآموزان و نزديكان آنان به صورت رايگان برگزار مي شود.