44 درصد دانش آموزان خمینی شهری هنرستانی اند

ارسال در آموزش

با فرا رسیدن هفته مشاغل هنرستان های دخترانه و پسرانه خمینی شهر دستاوردهای خود را در معرض نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرنگار فرصت، 9 اردیبهشت ماه با حضور امام جمعه و ریاست آموزش و پرورش نمایشگاه هنرستان های دخترانه در محل هنرستان عماد و نمایشگاه هنرستان های پسرانه در محل هنرستان شهید رجایی افتتاح شد.
بدیحی در گفتگو با خبرنگار فرصت ضمن اشاره به این که سال های گذشته هر هنرستان به صورت جداگانه نمایشگاه برگزار می کرد، گفت: برای اولین بار در شهرستان خمینی شهر همه هنرستان های دخترانه دریک مکان و همه هنرستان های پسرانه در یک مکان نمایشگاه برگزار می کردند که باعث می شود آثار هنرجویان بهتر دیده شود. وی در ادامه با تاکید بر هدف آموزش و پرورش بر کارآفرینی، افزود: ما درصدد هستیم یک نمایشگاه دائمی برای ارائه و فروش آثار هنرجویان دائر کنیم تا هنرجویان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
ریاست آموزش و پرورش در مورد افزایش جذب دانش آموزان به سمت هنرستان نسبت به سال های گذشته گفت: امروزه با افزایش مشکل بیکاری و اشتغال بین جوانان هم خانواده ها و هم دانش آموزان به این نتیجه رسیده اند که از طریق هنرستان بهتر می توانند وارد بازار کار شوند. در حال حاضر 44 درصد دانش آموزان خمینی شهری هنرستانی هستند و امیدواریم در آینده نزدیک این آمار به 50 درصد برسد.
در ادامه نوروزی مدیر مدرسه شهید رجایی هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را آگاهی دانش آموزان برای انتخاب رشته و ترغیب شرکت های خصوصی برای استفاده از نیروهای هنرستانی عنوان نمود و در ادامه گفت: در این نمایشگاه 5 هنرستان پسرانه در رشته هایی چون مکانیک خودرو، عمران یا ساختمان، ساخت و تولید، الکتروتکنیک یا برق صنعتی، صنایع فلزی، گرافیک، امور ادارای، حسابداری، رایانه و صنایع چوب شرکت کرده اند.
خانم عظیمی مدیر هنرستان کاردانش نورنیز در گفتگو با خبرنگار فرصت گفت: در این نمایشگاه 6 هنرستان دخترانه دستاوردهای خود را در رشته ای تابلو فرش، نقاشی، میناکاری، عکاسی دیجیتال، هتل داری، خیاطی، گرافیک و مدیریت خانواده در معرض نمایش گذاشته اند.
گفتنیست این نمایشگاه ها از 9 تا 13 اردیبهشت ماه برای بازدید عموم دائر می باشد و علاقمندان می توانند از ساعت 8:30تا 12 از این نمایشگاه ها بازدید نمایند.