مراسم تودیع و معارفه مسوول ستاد اقامه نماز برگزار شد

ارسال در آموزش

طی جلسه ای در فرمانداری و با حضور جدیدی رییس ستاد اقامه نماز استان، مسوول ستاد اقامه نماز شهرستان تغییر کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم از راشدفر تقدير و حجت السلام صمدی به عنوان مسوول جدید این ستاد معرفی شد.


دبیر ستاد اقامه نماز استان در این جلسه توضیحاتی در رابطه با ساختار تشکیلاتی ستاد اقامه نماز ارائه داد و گفت: یک شورای اقامه نماز در تهران و به ریاست حجت الاسلام قرائتی داریم و یک شوای اقامه نماز نیز در استان به ریاست حجت الاسلام طباطبایی و استاندار زرگرپور داریم. جدیدی ادامه داد: 24 ستاد نیز در شهرستان های مختلف استان فعال است که هر کدام یک دبیر دارد. دبیر ستاد استان مشاور استاندار است و دبیر ستاد شهرستان مشاور فرماندار.


مشاور استاندار، برگزاری نماز جماعت در مدارس، ادارات، کارخانه ها، دانشگاه ها، پادگان ها و نمازخانه های بین راه را از وظایف ستاد اقامه نماز برشمرد و گفت: رسیدگی به امور مساجد جزو وظایف ما نیست و برای خودش تشکیلات جداگانه ای دارد.


در ادامه حجت الاسلام محمدی امام جمعه کوشک هم طی سخنانی از برگزاری نماز جماعت در تمام مدارس شهرهای کوشک و اصغرآباد خبر داد و افزود: برای نماز جماعت پایه اول ابتدایی طلبه خواهر می فرستیم چون هدفمان بیشتر آموزش است. وی از اعزام طلبه برای اقامه نماز جماعت در کهریزسنگ نیز خبر داد و گفت: 90 طلبه در شهر داریم که برای اقامه نماز به جاهای مختلف می روند و باید حق القدم به آنها تعلق بگیرد که ما برای تامین این هزینه با مشکل مواجه هستیم.


محمدی افزود: البته انصافا تا کنون هیچ طلبه ای در اینباره گلایه ای نداشته است.
جدیدی در پاسخ وی، از دریافت مبلغ 1/5 (یک و نیم میلیارد) تومان از فولاد مبارکه و واریز به حساب اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این مبلغ صرف پرداخت حق القدم طلابی که در مدارس نماز جماعت برپا می کنند، خواهد شد.


در ادامه این جلسه که با حضور مسوولان برخی ادارات برگزار شد، راشدفر گزارش عملکرد 40 ماهه خود را ارائه داد. فرماندار و امام جمعه نیز به ارائه سخنانی پرداختند.