مدیریت توزیع و مصرف آب راهبرد مقابله با کم آبی است

ارسال در آموزش

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در توضیحاتی پیرامون مسائل ، مشکلات و برنامه های استان تصریح کرد: براساس این راهبرد مدیریت بر منابع و مصرف آب مقرر بود آب زاینده قطع نخواهد شد و طبق زمان برای این حوضه آبریز تصمیمات متقضی با شرایط و متغیرهای مصرفی و اقلیمی اتخاذ و اجرا خواهد شد.


وی با اشاره به تصمیمات اخیر کمیته پنج نفره مبنی بر اعمال محدودیت در خروجی های سد زاینده رود گفت: بر اساس طرح های قبلی قرار بود پنجم خرداد این محدودیت ها اعمال شود اما باتوجه به درخواست کشاورزان، کمیته پنج نفره با به تعویق انداختن زمان اعمال این محدودیت ها تا 10 خرداد موافقت کرد.


استاندار اصفهان توضیح داد: براساس تصمیات اتخاذ شده جریان آب در بستر زاینده محدود می شود اما قطع نخواهد شد و در عین حال ماهانه وضعیت این حوضه بررسی و طق میزان ذخیره و خطوط قرمز برنامه ریزی و تصمیم گیری خواهد شد.


وی بابیان اینکه خروجی سد زاینده رود از 10 خرداد حدود 70 متر مکعب در ثانیه بسته می شود ، افزود: این خروجی در حدود 20 متر مکعب در ثانیه باز می ماند تا تامین آب شرب تهدید نشود و از سویی جریان آب در بستر زاینده ادامه یابد.


وی با اشاره به اینکه ورودی سد زاینده رود بیش از بر خروجی آن است، گفت: اگر وضعیت کنونی ادامه یابد مطلوب است اما به دلیل آنکه برفی بر سرشاخه های سد نداریم پیش بینی می کنیم که روند ورودی در ادامه کاهش یابد.


زرگرپور اظهار کرد: به همین دلیل تصمیمات برای جریان آب زاینده رود و خروجی این سد مقطعی و ماهانه است زیرا متغیرها در این تصمیم گیری ها نقش دارند.

سد بهشت آباد نباید بیش از این به تاخیر افتد

استاندار اصفهان در ادامه خواستار ادامه عملیات سد بهشت آباد شد و به نامه استانداران یزد، چهارمحال و بختیاری، کرمان و اصفهان اشاره کرد و گفت: استانداران این چهار استان در نامه خود به وزیر نیرو خواستار از سرگیری عملیات تکمیلی سد بهشت آباد شدند.