جشن تجلیل از برترین های دبیرستان های تیزهوشان برگزار شد

ارسال در آموزش

 به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش، دبیرستان پسرانه متوسطه اول شهید اژه ای در سال تحصیلی 93-92 موفق به کسب رتبه اول کشوری مسابقات احکام سپاه صاحب الزمان گردید و رتبه دوم کشور را در مسابقات قطبی مدارس سمپاد به خود اختصاص داد و در مسابقه انشای نماز نیز رتبه اول استان را کسب کرد. این دبیرستان همچنین در مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش موفق به کسب رتبه های اول شهرستانی مسابقات فرهنگی هنری از بین مدارس پسرانه در زمینه های حفظ قرآن، صحیفه سجادیه، طراحی و نقاشی همگانی شد. این آموزشگاه در سال تحصیلی گذشته زمینه مسابقات ورزشی رتبه اول شهرستان را در رشته های والیبال، بسکتبال و تنیس روی میز کسب نمود و یکی از دانش آموزان این دبیرستان با عضویت در تیم بسکتبال شهرستان رتبه کشوری به دست آورد.


بر اساس همین گزارش، دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان نیز طی برگزایر جشنی از برترین های علمی، ورزشی و هنری خود تجلیل کرد. این آموزشگاه در سال تحصیلی 93-92 توسط دو نفر از دانش آموزان خود رتبه کشوری مسابقات والیبال دختران را کسب نمود. مقام اول مسابقات والیبال مدارس استعدادهای درخشان استان نیز به این مدرسه تعلق گرفت. 4 نفر از دانش آموزان این آموزشگاه عضو تیم والیبال شهرستان بودند که این تیم رتبه اول استان را کسب نموده است. همچنین چند نفر از دانش آموزان این دبیرستان عضو تیم بسکتبال شهرستان هستند که این تیم موفق به کسب مقام دوم استان شده است. دانش آموزان این دبیرستان همچنین در مسابقات فرهنگی هنری در رشته های کتابخوانی، داستان نویسی، نقاشی، کاریکاتور ، احکام، صحیفه سجادیه و درس هایی از قرآن رتبه اول شهرستان را کسب نموده اند.4 نفر از دانش آموزان این دبیرستان دخترانه نیز در المپیاد ریاضی به مرحله کشوری راه پیدا کردند و همچنین 3 نفر از دانش آموزان در مسابقات شنای سازمان تربیت بدنی رتبه اول را کسب کردند.

 

گفتنی است شهرستان خمینی شهر دارای 4 آموزشگاه استعداد درخشان (مدارس تیز هوشان ) در قالب دو دبیرستان دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دبیرستان دخترانه و پسرانه متوسطه دوم با نام های شهید اژه ای و فرزانگان می باشد. مدارس استعداد درخشان متوسطه اول مدت 3 سال است در شهرستان خمینی شهر مشغول فعالیت هستند. دبیرستان دخترانه دوره دوم در سال تحصیلی گذشته و دبیرستان پسرانه دوره دوم در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز نموده است.
لازم به ذکر است نام آموزشگاه های مدارس استعداد درخشان پسرانه و دخترانه در سراسر استان اصفهان، شهید اژه ای و فرزانگان می باشد.