در دو سال گذشته تیم مدیریتی آموزش و پرورش شهرستان کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت

ارسال در آموزش

 

reeise-jadid-dجلسه معارفه رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر روز شنبه 31 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سعید شجاعی سرپرست سابق اداره مذکور گفت: موضوع جلسه امروز معارفه مدیر جدید است و در فرصتی مناسب مراسم تودیع با حضور مدیریت سابق آموزش و پرورش شهرستان برگزار می شود.وی در ادامه با اشاره به حساسیت کار در حوزه تعلیم و تربیت گفت: موضوع تعلیم و تربیت سوای همه موضوعات است و معادلات این حوزه از حوزه های دیگر جداست. فکر کردن در این حوزه باید خارج از افکار و منافع شخصی باشد. شرایط یک فرد شاغل در حوزه تعلیم و تربیت با همه شرایط متفاوت است و حساسیت این حیطه با دیگر حوزه های دولتی فرق می کند.

 

شجاعی در ادامه با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش خمینی شهر در استان با نزدیک به 46 هزار دانش آموز و 5 هزار فرهنگی تصریح کرد: زمانی که فردی شغل معلمی را انتخاب می کند، باید چشم خود را بر روی یک سری منافع شخصی و خودبینی ها ببندد تا در این مدت باقی مانده از سال تحصیلی با یک انرژی مضاعف برای دانش آموزان وقت گذاشته و تلاش شود.

وی افزود: اگر چه شهرستان ما به خاطر نزدیکی به شهر اصفهان آن طوری که باید و شاید توجه نشده است ولی در طول دو سال گذشته تیم مدیریتی فعال در حوزه شهرستان کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشته اند و این مهم به دست نیامده جز با همدلی دوستان و در نظر گرفتن اهداف رشد و تعالی آموزش و پرورش و دانش آموزان شهرستان.

در ادامه این مراسم معاونت پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خدا را شاکریم که بعد از امام راحل، بیرق اداره نظام بر دوش ما قرار گرفته است تا بتوانیم در مشاغل مردمی خدمت کنیم و جزو نیروهای مؤثر بر جامعه باشیم، دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش دانش آموزان سهم ما باشد. این سهمیه بهترین سهمیه و بهترین شغل است.

قاسم سلمانیان افزود: کاروان تعلیم و تربیت با نشاط و شتاب در استان در حال حرکت است و هر کجا مانعی وجود داشته باشد و احساس ضرورت  شود،  فرهنگیان با هوشیاری و علاقه مندی به رفع این موانع کمک می کنند. هدف ما باز کردن راهی است که بتوانیم با شأنی متناسب با شأن نظام ولایی حرکت کنیم و در کمترین فرصت، بیشترین اثر و نتایج را در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: امروز همه ما به عنوان همکار و دوست و برای یک هدف حرکت می کنیم و ما با همه فرهنگیان دوست هستیم ولی به اسلام و ائمه اطهار و نظام مقدس علاقه مندتر  و وفادارتر هستیم.

سلمانیان با اشاره به خدمات ارزنده مدیران سابق به خصوص مدیری که اخیراً کار مدیریتی این حوزه را در شهرستان به دوش داشت گفت: مدیران استان نیز برای پیش برد اهداف خود در شهرستان با مدیر سابق همراهی کرده و حمایتهای لازم را نشان می دادند و امروز این حرکت پرشتاب با حضور مدیریتی جدید ادامه پیدا خواهد کرد و با در نظر گرفتن فعالیت های دوره گذشته اصل اهداف دنبال خواهد شد.

وی افزود: شتاب کار در شهرستان با وجود مدیریت سابق آموزش و پرورش حفظ شد و در مقطعی با توجه به مقاومت هایی که برای رفع موانع و پیشرفت و ادامه حرکت توسعه حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، مدیری جدید از جنس خودتان و از جمع فرهنگیان ناحیه 4 اصفهان انتخاب شده است.

عباسیان در ادامه گفت: مدیر جدید شهرستان عضو تیم فعال منطقه 4 اصفهان از نواحی مهم با مشکلات متعدد و ترکیب جمعیتی متنوع بوده که کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است لذا با تلاش و پیگیری برای کار و تلاشی مضاعف در حوزه شهرستان خمینی شهر انتخاب شد تا با همکاری و همدلی مجموعه آموزش و پرورش، امر مدیریت را به دور از موانع احتمالی و منافع مدیریتی هر چه روان تر ادامه دهد. مدیر جدید شهرستان از جمله فرهنگیان شهر اصفهان است که در سطوح مدیریتی مختلف منشأ خیر و برکت بوده و بنده یقین دارم توانمندی و اخلاق و روحیه ایشان به تسلطش به علوم قرآنی برمی گردد.

وی در ادامه گفت : حوزه خمینی شهر از مناطق و حوزه های نیرو ساز و  نیروخیز استان محسوب شده و نگاه ما به خمینی شهر نگاه تبعض آمیز نیست، قطع به یقین مدیریت استان از پتانسیل مدیریتی نیروهای موجود در خمینی شهر که در این مدت باب جدیدی از پتانسیل و توانمندی خود را نشان داده اند، استفاده خواهد کرد وی با تاکید بر اینکه  از توانمندیهای مدیران سابق، آقایان صرامی و شجاعی و بقیه این عزیزان بهره خواهیم برد اظهار امیدواری کرد: مجموعه فرهنگیان شهرستان با هدف و نیت خدمت به دین و حوزه تعلیم  و تربیت دانش آموزان، مجموعه 4 هزار نفری دانش آموزان شهرستان را هدایت کنند.

در انتهای این جلسه سید علی مدینه رئيس جديد اداره آموزش و پرورش خميني شهر خطاب به کارمندان آموزش و پرورش گفت: به نظر من شما کارمندان عصاره و خلاصه حجم مجموعه آموزش و پرورش شهرستان هستید و تعلیم و تربیت، مهم ترین و زیباترین وظیفه ای است که خداوند به عهده ما گذاشته و جای تشکر دارد که معلم هستیم.

وي افزود: با در نظر گرفتن تراکم جمعیتی شهرستان، رهبری امور فرهنگی و مذهبی و تربیتی به عهده کارمندان اداره آموزش و پرورش شهرستان است و این  وظیفه ما بسیار خطیر و سنگین است. جایگاه خدمت رسانی ما در این دستگاه از نظر فرهنگی وتربیتی خاص و متفاوت است.

وی خود را خادم نظام تعلیم و تربیت خواند و دست همکاری، تعامل و تعاون به سوی همه همکاران دراز کرد و گفت: باید با حفظ زحمات مدیران گذشته آموزش وپرورش به سوی پیشرفت همراه با برنامه ریزی دقیق و مستمر حرکت کنیم تا شهرستانی نمونه در استان باشیم.

مدینه امر تعلیم و تربیت را خط مقدم آموزش و پرورش دانست و افزود: بین اداره و مدرسه فاصله ای وجود ندارد و  همه فرهنگیان می بایست اداره آموزش و پرورش را از خود دانسته و در کمترین زمان ممکن مشکل مدارس حل شود؛ تکریم ارباب رجوع در سرلوحه کار ما باشد و خود را خادم مردم بدانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما آمادگی پذیرش هر گونه پیشنهاد و راهکار را در پیشرفت و اداره سیستم شهرستان داریم. موفقیت مجموعه محصول تلاش همه اعضای آن است. تمام تلاش ما برای افزایش رشد شاخص های مثبت و کاهش شاخصهای منفی است.

رئیس جدید آموزش و پرورش خمینی شهر در انتها از شجاعی سرپرست سابق این اداره، برای اجرای امور دعوت به همکاری نمود.

گفتنی است هدایت معاون آموزشی آموزش و پرورش طی سخنان کوتاهی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید شهرستان از همه همکاران حلالیت طلبید و با آنان خداحافظی نمود.

همچنین عموشاهی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز افتخار به خدمتگذاری برای نظام گفت: این حق طبیعی وجود دارد تا هر مدیر جدیدی برای اجرای برنامه های خود تیم تازه ای را انتخاب کند و از طرفی هر کس مجاز است جهت ادامه امور و مسؤولیت خود تصمیم گیری کند؛ لذا وی هم در همان جلسه از مسؤولیت خود کناره گرفت.

قابل ذكر است رئيس جديد اداره مزبور پيشتر در منطقه 4 آموزش و پرورش اصفهان معاون بوده است.