فرهنگ سازی، عامل کاهش مصرف آب

ارسال در آموزش

در دو ماهه اول سال 96 مصرف سرانه آب خمینی شهر 137 لیتر بوده است که این رقم در مدت مشابه سال 95، 143 لیتر بوده است. همچنین مصرف سرانه شهرستان خمینی شهر نسبت به سرانه استان 12 لیتر پایین تر است و این کاهش بیشتر مربوط به شهرهای درچه، کوشک و اصغرآباد است.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین درسال گذشته 85 درصد از مصارف آب را کاربران مسکونی تشکیل می دادند. مدیر اداره آب و فاضلاب خمینی شهر در جلسه مدیریت بحران آب علت کاهش مصرف مصارف مسکونی را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: همکاران ما با شرکت در محافل قرآنی و اطلاع رسانی در فرهنگ سازی برای بهینه کردن مصرف آب شرکت کردند. حتی تعدادی از خانم هایی را که در این محافل حضور می یافتند را به بازدید از خانه فرهنگ آب استان بردیم. همچنین جمعی از خواهران بسیجی و بسیج ادارات از تصفیه خانه باباشیخ علی بازدید کردند و همایشی یک روزه آن جا برگزار شد.


جمشیدی افزود: 82 درصد از کاربران مسکونی الگوی مصرف را رعایت می کنند یعنی زیر 20 متر مکعب در ماه آب مصرف می کنند. ما با وجود این که درآمدهایمان کم می شود این افراد را تشویق می کنیم. 17 درصد از کاربران مسکونی بین 20 تا 40 مترمکعب و تنها یک درصد بالای 40 متر معکب در ماه مصرف می کنند.
وی تصریح کرد: در خمینی شهر با توجه به فرهنگ سازی و تشویق مردم به مصرف بهینه، حتی مصارف مجازی را هم کاهش داده ایم.
گفتنی است کل مصارف مسکونی و غیر مسکونی 163 لیتر به ازای هر نفر است. البته انشعاباتی مثل دانشگاه صنعتی نیز در این ارقام به حساب آمده است.