دست نیاز ستاد اقامه نماز

ارسال در آموزش

"ستاد اقامه نماز مظلوم است، بنده تنها نیروی این نهاد هستم به علاوه اینکه دفتر درست و درمانی هم نداریم و تنها کسی که گاهی به دادمان می رسد امام جمعه است که از محل خمس مبلغی در اختیارمان می گذارد." به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این شاه بیت سخنان حجت الاسلام صمدی دبیر ستاد اقامه نماز بود که در حضور مسوولان نهادهای شهرستان به زبان آورد. وی در ادامه وضعیت نماز را در شهرستان نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: خیلی از خانواده ها از بی توجهی فرزندانشان به نماز گله دار و نگرانند.


دبیرستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه با این وضعیت باید قدم های بلندی برای ترویج فرهنگ نماز برداریم، گفت: ما حتی پول نصب یک بنر را هم نداریم. حق القدم طلابی که برای اقامه نماز جماعت به ادارات و مدارس می روند نیز بسیار ناچیز است و در بعضی موارد نیز پرداخت نمی شود.
حجت الاسلام صمدی با بیان اینکه 102 مدرسه ما در شهرستان امام جماعت دارند، گفت: 40 نفر از ائمه جماعات مدارس ما خانم هستند.
وی در پایان سخنانش با استناد به حدیث شریف "زندگی ما تابع نماز ماست" خطاب به مسوولان حاضر در جلسه گفت: هر کس هر گونه که می تواند ستاد اقامه نماز را یاری کند.


در ادامه، مسئول فرهنگی اداره آموزش و پرورش به عنوان نهادی که بیشترین سهم را در ترویج فرهنگ نماز دارد، گفت: سال گذشته به برکت جا به جایی هایی که در مدارس صورت گرفت موفق شدیم فضاهایی برای اقامه نماز در مدارس ایجاد کنیم.


توکلی با بیان اینکه با کمک خیّران نمازخانه های 10 باب مدرسه در شهرستان را مجهز به سجاده فرش نمودیم گفت: تلاش ما این است که فضای نمازخانه ها را از سالن های اجتماعات مدارس جدا کنیم و سال گذشته موفق شدیم در مدرسه عماد اولین گام را در این زمینه برداریم و نمازخانه مجزا برای این آموزشگاه در نظر بگیریم.
وی همچنین با اشاره به سهم عمده خانواده ها در نهادینه کردن فرهنگ نماز گفت: در سال تحصیلی گذشته یکی از جلسات آموزش خانواده را در مدارس به موضوع نماز اختصاص دادیم.


در ادامه مسئولان ادارات مختلف از وضعیت نمازخانه ها، چگونگی اقامه نماز و همچنین برخورداری یا عدم برخورداری شان از امام جماعت سخن گفتند. برخی وضعیت برپایی نماز را مطلوب ارزیابی و حضور کارکنانشان در صفوف نماز جماعت را پررنگ اعلام کردند. برخی از نبود امکان برپایی نماز خبر دادند و برخی هم از کمبود نمازگزار گله داشتند.


در پایان جلسه سرپرست فرمانداری در این خصوص گفت: در امر ترویج فرهنگ نماز اداره آموزش و پرورش سهم عمده ای دارد چراکه می تواند پایه های اعتقادی کودکان و نوجوانان را در این زمینه محکم سازد. راعی ادامه داد: از اداره اوقاف نیز انتظار می رود با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد ستاد اقامه نماز را یاری نماید.


وی همچنین با بیان اینکه طراحی و نصب بنر کاریست که از عهده شهرداری ها برمی آید از دبیر ستاد اقامه نماز خواست در این زمینه روی کمک شهرداری ها حساب کند.
سرپرست فرمانداری همچنین همکاری با سازمان های مردم نهاد را نیز فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ نماز دانست.