چاره ای به جز دو نوبته کردن برخی مدارس نداریم

ارسال در آموزش

علیرغم فعالیت 170 مدرسه دو نوبته در شهرستان امسال نیز ناگزیریم تعدادی از مدارس را دو نوبته کنیم. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رییس اداره آموزش و پرورش با اعلام این خبر افزود: از آنجا که جمعیت دانش آموزان رو به افزایش بوده ولی فضاهای آموزشی رشدی نداشته است، مدارس فعلی گنجایش دانش آموزان را ندارد.


بدیحی که در جلسه شورای آموزش و پرورش سخن می گفت، ادامه داد: در حالی برخی مدارس با مازاد دانش آموز روبرو هستند که تعدادی دیگر از مدارس تنها با 50 دانش آموز اداره می شوند. وی با تاکید بر اینکه در سال 85 آموزش و پرورش در کل کشور 800 هزار حقوق بگیر داشته و در حال حاضر یک میلیون نفر، گفت: فعالیت مدارسی با 50-40 دانش آموز اصلا به نفع دولت نیست.


رییس آموزش و پرورش با اشاره به حجم گسترده مخالفت های والدین در تابستان گذشته برای دونوبته کردن برخی مدارس گفت: اگرچه والدین برای مخالفت با این طرح طورمارهای متعدد پر می کنند و دست به دامن فرماندار و امام جمعه و نماینده می شوند اما ما از انجام آن ناگزیریم چون به عنوان مثال مدرسه امام جعفر صادق (ع) در جعفرآباد علیرغم اینکه تمام فضاهایش اعم از کارگاه و ... تبدیل به کلاس شده اما همچنان با کمبود فضای جدی روبروست و برای مدارسی از این دست چاره ای به جز دونوبته کردن نداریم.


بدیحی در ادامه با اشاره به مدارس فرسوده شهرستان گفت: اداره کل نوسازی مدارس، سال گذشته اعلام کرد برخی مدارس شهرستان از جمله مدرسه مقداد کوشک به هیچ عنوان قابل استفاده نیست اما شهروندان این شهر بر تحصیل فرزندانشان در همین مدرسه فرسوده اصرار ورزیدند اما امسال دیگر به هیچ عنوان این مسئولیت خطیر را به گردن نمی گیریم.

گفتنی است این جلسه در اتاق جلسات اداره آموزش و پرورش و با ریاست راعی سرپرست فرمانداری برگزار شد.