خلاصی زندانیان از اتلاف وقت

ارسال در آموزش

برگزاری کلاس های آموزشی برای زندانیان در سال های اخیر به یکی از دغدغه های سازمان زندان ها تبدیل شده است به گونه ای که برای این قشر از جامعه کلاس های آموزشی متنوعی برپا می شود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، اعلامیه حقوق بشر که در سال 1327 خورشیدی تدوین شده، آموزش و پرورش را یکی از اساسی ترین نیازهای هر فرد برمی شمرد و معتقد است برای تحقق این اصل، آموزش و پرورش باید در همه ابعاد گسترش یابد تا همه آحاد جامعه از آن بهره مند شوند. بر همین اساس رییس زندان خمینی شهر از برگزاری کلاس های پیرایشگری مردانه، برق ساختمان، تعمیرکاری خودرو، منبت کاری، معرق کاری، قابسازی، قلمزنی و جوشکاری در سال جاری برای زندانیان خبر داد. شیروانی همچنین گفت: اخیرا یک دوره 4 روزه آموزش زنبورداری  با همکاری اداره جهاد کشاورزی برای زندانیان برگزار کرده ایم.


وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر طی تفاهم نامه هایی که هر ساله با اداره فنی و حرفه ای شهرستان امضا می کنیم، کلاس های متنوعی را برگزار می نماییم، گفت: همه زندانیان می توانند برای شرکت در این کلاس ها که به صورت نظری و عملی در زندان برگزار می شود، شرکت نمایند. رییس زندان خمینی شهر با تاکید براینکه حرفه آموزان پس از قبولی در آزمون پایان دوره، گواهینامه معتبر دریافت می کنند، گفت: در این گواهینامه هیچ اشاره ای به زندانی بودن حرفه آموز نمی شود و فرد پس از آزادی می تواند با استفاده از آن برای خود کسب و کاری راه بیندازند. شیروانی از فعالیت مرکزی به نام «مرکز مراقبت» خبر داد که برای زندانیان آزاد شده، تسهیلات اشتغال از قبیل وام فراهم می کند. وی گفت: طبق اطلاعات ما تعدادی از زندانیان پس از آزادی با مراجعه به این مرکز با استفاده از این تسهیلات توانسته اند برای خود ایجاد اشتغال نمایند.

ناگفته نماند که زندان خمینی شهر از آن دست زندان هاییست که تنها به آموزش اکتفا نکرده و در چند ساله اخیر با راه اندازی کارگاه های قلمزنی، سنگ های تزیینی، میناکاری، ملیله کاری، خیاطی و... اقدام به ایجاد اشتغال برای زندانیان نموده است. شیروانی سال گذشته از ایجاد اشتغال برای بالغ بر 40 درصد از زندانیان از طریق راه اندازی 10 کارگاه خبر داده بود.