ستاد ازدواج جوانان خمینی شهر گشایش یافت

ارسال در آموزش

ستاد ازدواج جوانان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در جلسه افتتاحیه این ستاد که فرماندار، جمعی از خیرین، هیات مدیره 7 نفره ستاد، امام جمعه کوشک و همچنین مسؤولین و نمایندگانی از نهادهای مرتبط با فرهنگ و جوانان از جمله امور مساجد، سازمان تبلیغات، اداره ورزش و جوانان، بهزیستی، دادگستری و ...، حضور داشتند مسؤول امور مساجد شهرستان ضمن اشاره به آیات متعدد قرآن در باب ازواج جوانان از همه مسؤولین شهرستان خواستار کمک در این زمینه شد.

حجت الاسلام اصغری افزود: متوسط سن ازدواج دختران به 28 و سن پسران به 38 سال رسیده است و این آمار فاجعه است. این معضل به خاطر بی توجهی به مشکلات فرهنگی، اقتصادی و مشاوره ای اتفاق افتاده است و ما سعی داریم با راه اندازی کارگاه های مشاوره ای، ازدواج های بادوام را رونق ببخشیم.


فرماندار نیز در این جلسه ضمن اشاره به جلسات متعددی که در خصوص راه اندازی ستاد ازدواج آسان جوانان در فرمانداری تشکیل شده بود افزود: بنده بیش از 25 سال در شهرستان های دیگر خدمت کرده ام و 2 سال است که در خمینی شهر هستم. خمینی شهر ویژگی های بسیار خوبی دارد و حضور مردم شهرستان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، عمرانی، مذهبی و سازندگی عالی است. خیرین این شهرستان حرکت های مفیدی انجام داده اند و قرض الحسنه های خوبی نیز وجود دارند که در راه کمک به افراد قدم برمی دارند. اما بنده روزانه نامه های زیادی را در خصوص یارانه زوج هایی که طلاق گرفته اند امضا می کنم و این جای تاسف دارد. تقاضای من این است که همه مسؤولین دست به دست هم بدهند و ضمن این که ازدواج را تسهیل می کنند، جلوی طلاق ها را نیز بگیرند.


گفتنی است ستاد ازواج جوانان شهرستان که در محل خیریه امام حسن (بلوار منتظری) گشایش یافت، در نظر دارد سه اقدام آموزش، تشخیص و به کارگیری روش ها را در اختیار زوج های جویای دانش زندگی قرار دهد و در این راستا کاربرگ های انتخاب، اهتمام، ارتباط و اقتصاد را تشکیل داده است. رییس، نایب رییس و دبیر این ستاد به ترتیب امام جمعه شهرستان، فرماندار و رییس اداره ارشاد می باشند.

Â