تاج قهرمانی بر سر «فاطمه کاظمی»

ارسال در آموزش

جشن الفبای کلاس اولی های دبستان شهید چمران محله جوی آباد امسال حال و هوای دیگری دارد. بچه ها همه نشسته اند و حرف «ق» همچون نگینی بر تاج سر «فاطمه کاظمی» می درخشد. جشن الفبای امسال جشن «شجاعت» است و این فاطمه است که مدال «قهرمانی» بر سینه دارد.

 photo 2016 06 05 08 46 50
شمع های روی کیک که به یاد پدر قهرمان فاطمه؛ «شهید عبدالمهدی کاظمی» روشن می شود، گل خنده روی لب های فاطمه شکوفا می گردد.
الهه میرعنایت معلم این کلاس دراینباره به خبرنگار فرصت آنلاین می گوید: امسال تصمیم گرفتم در پایان سال تحصیلی جشن الفبایی متفاوت با سایر جشن های الفبا برگزار کنم به نام جشن الفبای شجاعت برای زنده کردن یاد و خاطره پدر فاطمه؛ شهید مدافع حرم عبدالمهدی کاظمی.


جشن الفبای شجاعت برگزار شد و روی تاج سرهای الفبایی که برای بچه ها تدارک دیدم با هر یک از حروف الفبا صفات آن شهید عزیز را نوشتم. ش: شهامت، شهادت، شجاعت، ف: فداکاری، ایـ: ایثار، اَ: اخلاق، اِ: استقامت، م: مهربانی، گ: گذشت، خ: خوبی، ق: قهرمان، ص: صبر، پ: پایداری، ب: بردباری، س: سرافراز، ج: جهاد، ن: نیرومند، ه: همت و ...
وی می افزاید: لوح تقدیری هم به فاطمه قهرمان کوچک کلاسم اهدا کردم.

photo 2016 06 05 08 46 55
بخشی از متن لوح یادبود جشن الفبای سال 1395 / دبستان شهید چمران:
...دانش آموزان عزیزم امسال در بین حروف الفبا، ترتیب را رعایت نمی کنم و از «ع» و «ک» آغاز می کنم که یادآور نام بزرگمرد دیارمان «عبدالمهدی کاظمی» است که الفبای شهامت و شجاعت را به ما آموخت و فاطمه، بزرگِ کوچک که با صبوری و استقامت کودکانه اش به یادمان آورد که قهرمان می تواند یک کودک باشد. «ع، ب، د، ا، ل، م، ه، د، ی، ک، ا، ظ، م، ی» امسال سرفصل الفبای ماست که با نام او و یاد او دفتر و کتابمان از عطر رشادت لبریز می شود. امسال جشن الفبای ما جشن شجاعت است که با یاد شهید مدافع حرم عبدالمهدی کاظمی جان می گیرد و در خاطرمان همیشه خواهد ماند.