ریسک عمل جراحی در بیمارستان منظریه

خارج کردن توده چهار کیلویی از شکم زن 92 ساله

  • دوشنبه, 02 تیر 1399 ساعت 10:43
  • منتشرشده در علم و اقتصاد
  • خواندن 1840 دفعه

 اصفهان رئیس مجتمع بیمارستان های شهرستان خمینی شهر گفت: در یک عمل جراحی موفق در بیمارستان 9 دی منظریه توده ای با وزن بیش از 4 کیلوگرم از شکم زن 92 ساله خارج شد.

 دکتر علی اکبر جنگجو در گفت و گو با فرصت آنلاین، اظهار کرد: خانم 92 ساله ای که طبق صحبت های همراهان حدود یک سال از دردهای شکمی رنج می برده است و به صورت پراکنده به پزشک مراجعه می کرده، با مراجعه به بیمارستان 9 دی منظریه مورد معاینه یکی از جراحان بیمارستان قرار گرفته و پس از انجام سونو گرافی توده ای با منشا احتمالی تخمدان در شکم او تشخیص داده شد.

وی با اعلام اینکه بیمار سریعا دراتاق جراحی بستری شده است تصریح کرد: در این جراحی توده ای با وزن بیش از 4 کیلوگرم از شکم این زن خارج شده است. این توده برای بررسی بیشتر به پاتولوژی فرستاده شد.

رییس مجتمع بیمارستان های شهرستان خمینی شهر وضعیت عمومی این بیمارمساعد اعلام کرد و گفت: وضعیت عمومی بیمار خوب است و در یکی دو روز آینده ترخیص خواهد شد. سن 92 سالگی سن پر ریسکی برای اعمال جراحی است اما به یاری خداوند و کادر پزشکی بیمارستان این عمل جراحی موفقیت آمیز بود.

وی با بیان اینکه در خمینی شهر 34 پایگاه سلامت وجود دارد افزود: همشهریان پس از ثبت نام در سامانه سیب که مخفف سامانه یکپارچه بهداشت است از خدمات رایگان این پایگاه ها می توانند استفاده کنند. دراین پایگاه ها خدماتی از جمله اندازه گیری فشارخون، دیابت، سلامت روان، مادران باردار و نوزادان ، بررسی مراحل اولیه سرطان در سنین بالا به صورت رایگان انجام می شود.

دکتر جنگجو افزود: تاکنون حدود 74 درصد از جمعیت 350 هزار نفری شهرستان خمینی شهر در این سامانه ثبت نام کرده اند که این آمار در سال گذشته حدود 40 درصد بود. امیدواریم که جمعیت باقی مانده نیز با مراجعه به نزدیکترین پایگاه سلامت به منزل پرونده های خود را تکمیل نموده و از این خدمات بهره مند شوند

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • آخرین ویرایش در یکشنبه, 19 مرداد 1399 ساعت 08:48
  • اندازه قلم