قول مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر

تکمیل وافتتاح 4 مدرسه در خمینی شهر تا اول مهر ماه

  • سه شنبه, 06 خرداد 1399 ساعت 04:32
  • منتشرشده در علم و اقتصاد
  • خواندن 1776 دفعه

تکمیل وافتتاح 4 مدرسه در خمینی شهر تا اول مهر ماه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهرگفت: 20 مدرسه در حال ساخت در شهرستان خمینی شهر وجود دارد که برای سال تحصیلی جدید 4 مدرسه تکمیل و افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، احمد باقری در نشست خبری آموزش و پرورش تعداد مدارس در حال ساخت شهرستان را ۲۰ مدرسه اعلام کرد وافزود: ساخت این مدارس از ۵ تا ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و برای سال تحصیلی جدید 30 کلاس در قالب 4 مدرسه به سیستم آموزشی شهرستان اضافه می شود. 

وی با بیان اینکه مدارس نجفی در جوی آباد، هنرستان دستگرد، یادگاری اسفریز وعصر انتظار زاغ آباد در سال تحصیلی جدید افتتاح خواهند شد، گفت: ما انتظار داشتیم دو مدرسه خیرساز قلعه امیریه و هنرستان درچه نیز تا مهر آماده شود اما شیوع ویروس کرونا خیرین مدرسه ساز را نیز با مشکل مواجه کرده است. دو مدرسه منظریه نیز ۷۰ درصد پیشرفت ساخت و ساز داشته اند. مدرسه استقلال محله هرستان نیز دیوارش مرمت خواهد شد و مدرسه زنده یاد زمانی اندوان نیز آماده بهره برداری می باشد . 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر احداث سالن ورزشی امینی را از دیگر پروژه های عمرانی آموزش و پرورش دانست و افزود: 85 درصد پروژه سالن ورزشی امینی با زیربنای 4 هزار متر مربع در محله فروشان انجام شده است و با اعتبارات سال آینده تکمیل خواهد شد. 

باقری با تاکید بر اینکه 70 درصد آموزش های مدارس به صورت حضوری انجام شده است، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی دانش آموزی نتوانسته باشد از امکانات آموزش مجازی استفاده کند نمره او بر حسب همان 70 درصد آموزش حضوری اعمال می شود. ما برای برخی از دانش آموزان منطقه محروم شهربه صورت حضوری تدریس می کردیم اما بنابه دستور شبکه بهداشت کلاس ها تعطیل شد. اگر ستاد مبارزه با کرونا شهرستان این اجازه را بدهد ما آمادگی برگزاری کلاس حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی را برای دانش آموزان محروم داریم. 

وی مشکل اساسی آموزش و پرورش را کمبود پهنای باند شبکه شاد دانست و افزود: تا کنون بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز عضو این شبکه شده اند. مدارس شهرستان خمینی شهر نیز ۱۰۰ درصد در این شبکه عضوند و دانش آموزان نیز بیش از ۸۰درصد عضو هستند. ده درصد از 20 درصد دانش آموزان باقی مانده را به طرقی آموزش ها را به آنها رسانده ایم و مابقی نیز تکمیل خواهند شد.ما بیشتر نگران آموزشیم تا نمره!

احمد باقری در مورد نقشه راه 1404 آموزش و پرورش اعلام کرد: در این نقشه راه ۳۷۹ شاخص از معاونت های مختلف دیده شده است. بزرگترین افتخار ما در این دوره تهیه این نقشه راه است و این نقشه توسط نظام ارزیابی علمی رصد می شود و هرجا نیاز به اصلاح داشته باشد انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شورای آموزش پرورش شهرستان خمینی شهر در سال 98 مقام برتر استان را کسب نموده است در خصوص مدارس فرسوده شهرستان گفت: در شهرستان خمینی شهر ۵۷ مدرسه فرسوده داریم. 30 درصد از آنها مستحکم هستند که تنها نیاز به بازسازی دارند .27 مدرسه دیگر نیز باید کاملا تخریب بشوند و مدرسه دیگری جای آن بیاید . ۲۰ مدرسه در حال ساخت داریم و با این روال مشکل فرسودگی مدارس حل خواهد شد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در مورد ورزش مدارس بیان کرد: متاسفانه حق شهرستان در فضای ورزشی، داده نشده است. ما از نظر فضای ورزشی استاندارد محروم هستیم و نیاز به تحول اساسی داریم. خیرین باید به این سمت و سو بیاید تا در این حوزه نیز تحولی ایجاد شود زیرا اعتبارات نوسازی با اعتبارات فضای ورزشی متفاوت است. در شهرستان خمینی شهر برای اولین بار در استان رشته تربیت بدنی در یکی از مدارس غیرانتفاعی دانش آموز می پذیرد.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • اندازه قلم