دادستان عمومی و انقلاب شهرستان:

سرقت در صدر جرائم شهرستان خمینی شهر است مطلب ویژه

  • سه شنبه, 03 تیر 1399 ساعت 06:20
  • منتشرشده در جامعه
  • خواندن 1936 دفعه

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی شهر گفت: در سال گذشته آمار سرقت در صدر جرائم استان و شهرستان بوده است.

یوسف کریمی امروز(یکشنبه- 2 تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بهشتی و یارانشان در مورد وضعیت امنیت خمینی شهر اظهار کرد: دشمن در اغتشاشات آبان ماه حساب ویژه ای روی شهرستان خمینی شهر باز کرده بود اما مردم انقلابی شهرستان مشت محکمی بر دهان دشمن زدند و نشان دادند که مردمی بصیر و خواهان انقلاب هستند. 

دادستان شهرستان خمینی شهر افزود: مردم هر چند مشکلات و گلایه های زیادی از برخی مسئولین دارند اما به پای انقلاب ایستاده اند. مسئولین نیز باید به وعده های خود جامعه عمل بپوشاند از جمله قولی که برای بازسازی و راه اندازی بانک صادرات داده شده و هنوز اجرایی نشده است. 

وی آمار سرقت را در شهرستان بالا عنوان کرد و گفت: در سال گذشته آمار سرقت در صدر جرائم استان و شهرستان بوده است. اعتیاد، بی توجهی افراد نسبت به نگه داری اموال و همکاری نکردن برخی ادارات در برگزاری جشن ها از عوامل افزایش سرقت است.

کریمی تعداد سرقت های سال جاری را 3 هزار و 541 مورد اعلام کرد و افزود: با تلاش نیروهای انتظامی و قضایی 3هزار و 729 مورد یافت و 5 هزار و 483 از اموال سرقتی کشف شده است. همچنین هزار و 750 نفر دستگیر شده و 548 طرح در این زمینه اجرایی شده است.

دادستان شهرستان خمینی شهر در اقدامات انجام شه در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر خواسته به حق مردم است. دستگاه قضا ضمن برخورد با این عوامل، نیروی انتظامی را نیز موظف نموده که اگر جایی محل فروش مواد مخدر تشخیص داده شد آن محل را پلمپ نموده و در آنجا بنری با عنوان اینکه این مکان به علت فروش مواد مخدر پلمپ شده است نصب خواهد شد.

آمادگی جمع آوری کارتن خواب ها را داریم اما مشکل مکان نگه داری است

وی با اعلام اینکه 3 هزار و 333 کیلو گرم انواع مواد مخدر ظرف یکسال گذشته کشف شده است، بیان کرد: در این راستا هزار و 183 نفرفروشنده مواد مخدر دستگیر شده اند و 2 هزار و 253 مورد معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع آوری و به محل های ترک اعتیاد معرفی شده اند. ما این ظرفیت را داریم که طرف یک ساعت همه کارتن خواب ها را دستگیر کنیم اما مشکل این است که محلی برای نگه داری این ها وجود ندارد و اینها بعد از مدتی برمی گردند. مسئولین باید محل هایی را برای نگه داری آنها در نظر بگیرند.

یوسف کریمی حمل و فروش مشروبات الکلی را از خط قرمزهای قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 17 هزار و 100 لیتر مشروبات الکلی کشف شده است. از مردم شهرستان می خواهیم که اگر محل فروش یا مصرف مشروبات را مشاهده کردند سریعا به دادستانی شهرستان اطلاع دهند. 

وی با اعلام برگزاری 149 طرح در تفرجگاه ها گفت: بیش از 40 نفر دستگیری ارازل و اوباش را ظرف یکسال گذشته داشته ایم. کسانی که ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم ی کنند ودست به قداره یا سلاح گرم و سرد می برند به شدت برخورد خواهیم کرد. مجازات سنگینی در انتظار این افراد است و احکامی نیز در این زمینه صادر شده که بسیار سختگیرانه است. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه در سال گذشته 17 سلاح جنگی و 21سلاح شکاری کشف شده است گفت:187 نفر در این راستا متهمین تحت تعقیب بودند که همگی دستگیر شده اند. پیگیریم که مکان مناسبی برای زندان شهرستان در نظر گرفته شود. مکان فعلی مکان مناسبی نیست و ظرفیت محدودی دارد و در شهر واقع شده است.

وی خمینی شهر را بهشت خیرین نامید و در مورد آمار عفو زندانیان اعلام کرد: پیشنهاد 64 مورد عفو به استان رسال شده است که 35 نفر آزاد شده اند و تعداد دیگری هم مورد تخفیف مجازات قرار گرفته اند. خیرین شهرستان خمینی شهر با کمک ستاد دیه استاد و خیریه امام موسی کاظم (ع) در گلریزان امسال بیش از 1 میلیارد تومان به آزادی زندانیان کمک کردند. 450 نفر از خانواده های زندانیان نیز از طریق انجمن حمایت از زندانیان حمایت می شوند و ماهانه به هر نفر 50 هزار تومان به عنوان کمک هزینه داده می شود. خدمات پزشکی، سبدهای کالا و ... نیز از کمک های این انجمن به این خانواده هاست.

وی از راه اندازی 3 دفتر خدمات قضایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این دفاتر اقدامات قضایی را تسسریع می بخشد. حتما برای گرفتن سوپیشینه مردم می توانند به این دفاتر مراجعه کنند.

از سرقت تا افتراء

دادستان خمینی شهر در مورد تخلفات صورت گرفته در مورد شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با کسانی که بهداشت را جدی نگرفته و در شیوع ویروس کرونا موثر بودند برخورد شد و در این راستا 40 مورد چایخانه پلمپ و 1 هزار و 620 قلیان معدوم شد. 20 مورد مرکز تولید و توزیع مواد غذایی و 69 مورد از اماکن عمومی مثل حمام، باشگاه ورزشی و پلمپ شدند.
وی با اعلام ورود ۲۰ هزار و ۵۶۶ پرونده به دادسرا و مخدومه شدن 19 هزار و 620 مورد از این پرونده ها، ده جرم اول شهرستان را برشمرد و گفت: به ترتیب سرقت، توهین به اشخاص، ایراد ضرب و جرح عمدی ایراد صدمات بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات رانندگی، تهدید، رانندگی بدون پروانه، تخریب ، خیانت در امانت، کلاه برداری و افتراء ده جرم اول شهرستان خمینی شهر می باشند.
یوسف کریمی برخورد با مفسدین اقتصادی را از اولویت های قوه قضاییه دانست و بیان کرد: کسانی که گزارش فساد را به دادستانی اعلام نمایند ضمن حمایت از آنها مورد تشویق نیز قرار خواهند گرفت. طبق قانون اگر در نهاد یا سازمان جرمی صورت گرفت مسئول آن نهاد باید این جرم را سریعا به دادستانی اطلاع دهد و اگر از این کار امتناع کرد، پس از کشف موضوع توسط دستگاه قضا، با شدت با آن مسئول برخورد خواهد شد و نام آن مسئول نیز رسانه ای می شود.
وی در مورد خبر انتشار یافته مبنی بر برگزاری مراسم عروسی با جمعیت 1000 نفر در خمینی شهر گفت: این خبر صحت ندارد. حدود 2 هفته قبل گزارشی از مرکز بهداشت دریافت کردیم که قرار است چنینی جشنی برگزار شود که متصدی تالار مربوطه توجیه شد و این مراسم برگزار نشد اما متاسفانه برخی از رسانه ها این خبر کذب را منتشر کردند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • اندازه قلم
محتوای بیشتر در این بخش: « وضعیت خمینی شهر همچنان قرمز است