حجت الاسلام نقدعلی: 

اعطای سهمیه آب، مطالبه کشاورزان خمینی شهراست  مطلب ویژه

  • سهیلا عموشاهی
  • دوشنبه, 02 تیر 1399 ساعت 11:04
  • منتشرشده در بلدیه
  • خواندن 1749 دفعه

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت :هر روزی که اعطای سهمیه آب به تعویق بیافتد ضربه جبران ناپذیری به کشاورزی شهرستان خمینی شهر وارد خواهد کرد و حتی ممکن است به تنش های اجتماعی بیانجامد. 

 

 نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتراضات چند روز اخیر کشاورزان و تجمعات آنها گفت: یکی از مشکلات و معضلات شهرستان خمینی شهر در این روزها مشکل کمبود آب و نیاز مزارع و باغات به آبی است که قرار بود به عنوان سهمیه به شهرستان خمینی شهر تخصیص بیابد. 

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی افزود: با توجه به این که طی دو سال اخیر با نزولات آسمانی وضعیت آب بهتر شده است اما کشاورزان سالیان درازی را با قصه خشکسالی پشت سر گذاشته اند و خسارات زیادی به باغات و درختان خمینی شهر وارد شده است.

وی در مورد علت اعتراضات کشاورزان اظهار کرد: به باغداران خمینی شهری در فروردین و اردیبهشت ماه که کمتر به آب احتیاج داشتند و هوا خنک تر بود آب داده شد اما در حال حاضر که زمان برداشت محصول و رسیدن میوه ها و اوج نیاز درخت به آب است متاسفانه آب قطع شده و کانال های آب خشک شده اند.

نماینده خمینی شهر از مسئولین استان درخواست کرد: مسئولین باید این مطلب را بدانند که امروز باغات شهرستان در بدترین وضعیت قرار دارند. باغداران در فروردین و اردیبهشت سهمیه شان را صرفه جویی کرده اند و آن سهمیه را امروز مطالبه می کنند. این مطالبه به حق است و تقاضا داریم که استاندار در این مورد تصمیمی جدی گرفته و تمهیداتی بیاندیشند.

حجت الاسلام نقدعلی به جایگاه کشاورزی شهرستان خمینی شهر و کشت تنباکو زرین و صادرات آن اشاره کرد و گفت: هر روزی که اعطای سهمیه آب به تعویق بیافتد ضربه جبران ناپذیری به کشاورزی شهرستان خمینی شهر وارد خواهد کرد و حتی ممکن است به تنش های اجتماعی بیانجامد.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • آخرین ویرایش در چهارشنبه, 11 تیر 1399 ساعت 04:25
  • اندازه قلم