فریضه زکات باید احیا گردد

ارسال در بدون مجموعه

جلسه زکات با حضور مشاور مدیرکل کمیته امداد، رییس ستاد زکات استان، فرماندار شهرستان، ریس کمیته امداد شهرستان، ائمه جمعه خمینی شهر و درچه و مسوولین برخی از ادارات در دفترامام جمعه تشکیل شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این جلسه که با موضوع همفکری درجهت توسعه زکات درشهرستان تشکیل گردید درابتدا یزدانی مدیرکمیته امداد شهرستان با ارائه گزارش عملکرد ستاد زکات شهرستان، خواستار ارائه طریق وهمکاری ادارات در احیا فریضه زکات شد و درادامه، امام جمعه خمینی شهربا تبریک اعیاد ماه ذی الحجه واعیاد قربان وغدیر، انفاق و زکات را به عنوان دومین واجب الهی بعد ازنماز برشمرد واظهار داشت: انفاق و کمک رسانی به قشر محروم و بی بضاعت که در قرآن و روایات و نهج البلاغه به آن تاکید شده گویای این مطلب است که باید زکات همانند نماز تبلیغ و ترویج گردد.


در ادامه حجت السلام رنجبر رییس زکات استان با اشاره به کمک اهل مکنت به محرومین گفت: خداوند برای بندگان بخشنامه ای تحت عنوان کسانی که از جایگاه و موقعیت مکنت بهره مند بوده وهستند، در پیشگاه خداوند مسوول و جوابگوهستند را صادر نموده و از آن در یوم الحساب سوال خواهد شد.


رئیس زکات استان اشاره ای به کارهای انجام شده درزمینه زکات دراستان از جمله درختان پسته و معادن اردستان، درختان سیب سمیرم و پادنا که سال گذشته 40 جهیزیه نوعروس را تامین کرده است و... را بیان نمود و بر فرهنگ سازی انفاق و زکات توسط ائمه جمعه و جماعات و دیگر مسوولین تاکید نمود.


فرماندارو دیگرمسوولین نیز در این جلسه ضمن اظهارنظردر رابطه با راهکارهای پیشبرد این فریضه الهی، همکاری با ستاد احیای زکات را لازم دانسته و تبلیغ این فریضه توسط روحانیت را اولویت اول دانسته و سپس قراردادن یک نفر روحانی مبلّغ را از الزامات و مقدمات این کار برشمردند.