شنیده ایم که... / 51

ارسال در شنیده ایم که

shanide- روزی را به نام روز خمینی شهر نامگذاری کنید

- سارق موتورسيكلت ها دستگير شد

- باز هم مصادره به اسم اصفهان

 

روزی را به نام روز خمینی شهر نامگذاری کنید

جلسه اتاق فکر فرمانداری با موضوع هویت جوانان خمینی شهر و به همت مشاور جوان فرماندار در محل فرمانداری برگزار شد. در این جلسه که با حضور فعالان و صاحبنظران فرهنگی شهرستان برگزار شد حاضران به بیان دیدگاههای خود در زمینه هویت جوانان خمینی شهر و لزوم ارتقاء این هویت پرداختند. لزوم تعریف هویت، انجام کار کارشناسی در این زمینه، پرداختن مصداقی به مسائل، مشخص شدن منبع مالی تامین طرحها از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود. در این جلسه پیشنهاد شد همانند شهرهای دیگر، در خمینی شهر روزی به نام «روز خمینی شهر» نامگذاری گردد.

 

سارق موتورسيكلت ها دستگير شد

مدتی بود در سطح شهر شاهد افزایش سرقت موتورسیکلت بودیم. در همين رابطه مامورین آگاهی سارق سابقه داري را با یک موتورسیکلت سرقتی دستگیر کردند. اين سارق به 9 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف كرده و جالب است كه به تازگی از زندان آزاد شده است. همچنين  مامورین کلانتری 14 شهر درچه در حین گشت زنی موفق به دستگیری یکی از سارقین سابقه دار سیم برق شدند. گفتنی است این سارق که بیش از 200 متر سیم برق سرقت کرده بود در اعترافات خود به 18 فقره سرقت اعتراف نمود و پرونده وی پس از شناسایی مال باختگان به همراه سارق تحویل مقام قضایی شهر شد.

 

حدود 100 هزار معتاد در استان وجود دارد

در مراسم امحاء بیش از یک تن و 257 کیلو مواد مخدر كشف شده در استان و از جمله خميني شهر، جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۹۵ هزار معتاد وجود دارد و همچنین بیش از دو هزار نفر نیز به صورت تفننی موادمخدر مصرف می‌کنند. نبي الله شاه محمدي افزود: نیروی انتظامی اصفهان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، سالانه ۲۰ تا ۲۵ تن موادمخدر در این استان کشف می ‌کند و در همین راستا در سال‌گذشته ۳۵ نفر قاچاقچی محکوم به اعدام شده ‌اند.

 

انتصاب معاون سیاسی فرمانداری

سرانجام پس از یکسال و نیم خالی ماندن پست معاونت سیاسی فرمانداری خمینی شهر، "سید محمدرضا کاظمی طبا" به اين سمت منصوب شد. پیش از این سید باقر محمدی عهده دار این مسئولیت بود که اکنون فرماندار خوانسار است. حقیقی فرماندار در خصوص كاظمي طبا گفت: وی فرد خبره و قوی اي است و در استان درخششهای زیادی داشته و ما از توانمندی های ایشان در حل مسائل شهرستان استفاده خواهیم کرد. گفتني است كاظمي طبا غيربومي است و قبلا در بخش اتباع خارجه استانداري مشغول به كار بوده است. وي جوان است و حدود 35 سال سن دارد.

 

باز هم مصادره به اسم اصفهان

در پی نامگذاری امسال به نام «جنگل» از سوی سازمان ملل متحد، اتحادیه جهانی پست اقدام به برگزاری یک مسابقه نامه نگاری با موضوع «تصور کنید درختی هستید که در جنگلی زندگی می کند، نامهای به شخصی بنویسید و شرح دهید چرا حفاظت از جنگل ها اهمیت دارد» نمود. شایان حاتمی دانش آموز 9 ساله خمینی شهري توانست با نامه خود و توصیف جالبش از این موضوع برنده نهایی مسابقه سال 2011 در سطح کشور شود. اما هفتم تیرماه سال جاری سایت شرکت پست این نوجوان خمینی شهری را اصفهانی معرفی کرد و نوشت: دانش آموز 9 ساله اصفهانی برنده مسابقه نامه نگاری سال 2011 اتحادیه پست در سطح کشور شد.

 

قليان و قهوه خانه هاي غيرمجاز

با وجود ممنوعيت و ممانعت مسؤولین بهداشتی و انتظامی از فعالیت مراکز توزیع قلیان، مدتی است تعدادی از این مراکز به صورت بی نام و نشان و گمنام در مناطق مختلف از جمله منطقه خوشاب فعال شده اند. نکته قابل توجه این مراکز عدم رعایت اصول بهداشتی و نيز حضور جوانان و نوجوانان زیر 18 سال در این مراکز غیر مجاز است بطوريكه این مراکز مورد استقبال و توجه تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

 

درب دانشگاه مي رود

گفته مي شود مدیریت دانشگاه صنعتی در حال انجام اقداماتی است تا درب ورودی این دانشگاه را از محدوده خمینی شهر خارج کند. این اقدام، ادامه اقدامی است که رییس اسبق دانشگاه صنعتی سالها پیش تصمیم داشت انجام بدهد و درب دانشگاه را به میدان استقلال منتقل کند.

 

تنور انتخابات داغ می‌شود

یکی از مسؤولان سابق شهرستان قصد دارد باز هم در انتخابات مجلس نامزد بشود و به همین منظور در روز عید مبعث جلسه‌ای در منزل شخصی خود برگزار کرد. شهردار هم که به خاطر شرکت در انتخابات استعفا داده است و اینها یعنی تنور انتخابات دارد داغ می شود.

 

سفير ژاپن و ...

سفير ژاپن در ايران كه هفته گذشته به اصفهان سفر كرده بود در ملاقات با يكي از مسئولان اصفهاني پرسيده است ماجراي باغ خميني شهر چيست؟