شنیده ایم که ... / 50

ارسال در شنیده ایم که

shanide- متجاوزان واقعه اخیر مفسد في الارض هستند

- افشاگری هاي ابطحي

- ضرب و شتم خبرنگار فرصت توسط· اراذل و اوباش

- و ...

 

متجاوزان واقعه اخیر مفسد في الارض هستند

نماينده خميني شهر از مراجع قضايي خواست تا به متجاوزان به حريم خصوصي به عنوان مفسد في الارض برخورد و آنان را مجازات كند. سيدمحمد جواد ابطحي در گفت و گو ايرنا افزود:‌واقعه خميني شهر بايد ريشه يابي و با خاطيان به شدت برخورد شود. وي تصريح كرد: جرم افرادي كه جرات كرده و حريم خصوصي را نقض و س

پس تعرض و تجاوز نموده اند، بسيار سنگين است و اقدامات اين افراد نظام اسلامي را خدشه دار مي كند. وي تاكيد كرد:‌ نيروي انتظامي هم براي ورود به حريم خصوصي افراد بايد حكم قضايي داشته باشد چه رسد به افراد غير كه اصلا حق چنين جسارتي را ندارند. ابطحي افزود:‌دامن زدن به اين مساله نيز با اهداف و اغراض سياسي صورت گرفته كه بعضا مورد سوء ‌استفاده سايت هاي مغرض نيز قرار گرفته است. وي با بيان اينكه اين واقعه زنگ خطري براي امنيت خاطر و امنيت رواني جامعه است،‌ گفت:‌جرمي كه در خميني شهر اتفاق افتاد مشهود است و بايد با آن برخورد شود. وي گفت: بروز اين واقعه، مشكلات و ‌ضعف فرهنگي و بيكاري را در جامعه مي رساند كه بايد در اين خصوص نيز چاره انديشي كرد. ابطحي افزود: ‌ما در زمينه نهادينه شدن ارزشها و تعميق باورهاي ديني كوتاهي كرده ايم.

 

افشاگری هاي ابطحي

مديرعامل سابق شركت دخانيات ايران به افشاگري پيرامون برخي مفاسد پشت پرده دخانيات پرداخته است. سيدمحمود ابطحي گفته: با توجه به اينكه مراجع نظارتي و دستگاههاي اطلاعاتي كشور اعلام كرده بودند كه شركت فيليپ موريس ماهيت صهيونيستي دارد، ما با معامله با اين شركت و واردات رسمي سيگار مارلبورو مخالفت كرديم كه اين مسئله به مذاق برخي خوش نيامد. وي ادامه داده: در موضوع قاچاق مارلبورو به ايران بحثي مطرح شد كه با توجه به اينكه قاچاق مارلبورو به كشور قابل مهار شدن نيست پس بهتر است واردات رسمي اين سيگار انجام شود. وي با اشاره به مفاسد اقتصا

دي العقيلي (فردي كه نمايندگي مادام العمر سيگار مارلبورو در ايران را از فيليپ موريس اخذ كرده است) در صنعت دخانيات ايران گفت: مديران قبلي شركت دخانيات به دليل تخلفات اين فرد مقابل فعاليت وي ايستادگي كرده بودند و ما هم همين كار را انجام داديم كه البته فشار زيادي وارد شد تا وي جريمه خود را پرداخت نكند، فعاليت خود را در صنعت سيگار ادامه دهد و در پروژه قشم فعال باشد.

 

ضرب و شتم خبرنگار فرصت توسط  اراذل و اوباش

"چرا باید اجازه داد بعضی با استفاده از سلاح سرد هر تجاوزی بکنند؟" هنوز 12 ساعت از این اعلام موضع امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نماز جمعه نگذشته بود که خبرنگار فرصت با چاقو مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت. به گزارش فرصت آنلاین ماجرا از این قرار بود که خبرنگار فرصت با تعدادی از اراذل و اوباش که در پارک بادی پیروزی موجبات آزار و اذیت دیگران را فراهم می آورند وارد مشاجره شد و از جانب یکی از آنها مورد حمله قرار گرفته و ضربات متعدد مشت به وی وارد شد و ضارب بلافاصله در مقابل چشم خانواده اش حمله ور شده و سر وی را با چاقو مجروح نمود. گفتنی است ضارب چاقو را از مغازه میوه فروشی در همان اطراف برداشته و مقاومت صاحب مغازه هم کاری از پیش نبوده و تنها منجر به ز

خمی شدن دست خودش شده است. نکته قابل توجه این است که پارک پیروزی به عنوان بزرگترین و شلوغ ترین محل تفریح خانواده ها در روز جمعه فاقد امنیت است در حالي که لازم است در ورودی این پارک حداقل دو مأمور نیروی انتظامی قرار گیرد!

 

جنايات گروهي

همزمان با وقوع جنايت اخير، رسانه ها خبر از بروز جنايات تكان دهنده اي در ديگر شهرهاي كشور دادند كه البته اگرچه تكان دهنده بود اما به اندازه ماجراي خميني شهر انعكاس و بازتاب رسانه اي نداشت.

از جمله اين وقايع، جنايت تجاوز گروهی در روستای قوژد كاشمر بود كه با اعتراض امام جمعه كاشمر رسانه اي شد. گفته مي شود در این تجاوز گروهی، بیش از 10 نفر به زنی در اراضی اطراف روستای قوژد از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمر، به صورت گروهی، تجاوز به عنف کرده اند. البته برخي رسانه ها تعداد اين افراد را بيشتر از 20 نفر ذكر كرده اند.

در یکی از روستاهای استان گلستا

ن هم، دختر پزشک جوانی که برای خدمت منطقه ‌ای محروم را برگزیده بود، درگیر اتفاقی چنان ناخوشایند شد که شاید تا مدت‌ها فکر خدمت ‌رسانی را از بسیاری ذهن‌ ها دور سازد. در این ماجرا چهار مرد به بهانه دریافت خدمات درمانی نزد این خانم پزشک رفته و او را مورد اذیت و آزار قرار دادند. قربانی این حادثه در ابتدا به دلیل ترس از آبرو از بیان حقیقت سر باز زد ولی پس از گذشت مدتی، آن‌چه بر او گذشته بود را تعریف کرد. همچنین مسئولان قضایی گلستان از پرونده قتل دختری جوان در یکی از شهرستانهای استان خبر دادند. این

حادثه که موجی از تاثر و اندوه را بین مردم مذهبی استان گلستان ایجاد کرده است، از این قرار بوده که دو نفر، دختری را در یکی از شهرهای گلستان می ربایند و پس از آزار و اذیت در جنگلهای منطقه به قتل می رسانند.

 

«جدايي نادر از سيمين» هفتمين فيلم پرفروش جهان

فيلم ايراني «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني «اصغر فرهادي»، با 2 ميليون و 300 هزار دلار فروش، در رده هفتم از جدول فروش سينماهاي جهان قرار گرفته است. به گزارش فارس به نقل از سايت سينمايي اسكرين ديلي، فيلم «جدايي نادر از سيمين» كه از چهارشنبه گذشته در سينماهاي كشور فرانسه به نمايش درآمده توانست با 2 ميليون و 300 هزار دلار فروش جايگاه هفتم از گيشه سينماهاي جهان را به خود اختصاص دهد. اين فيلم با 30 درصد كاهش نسبت به اولين روز از اكران خود، طي سه روز تعطيلات آخر هفته، از مجموع 105 سانس، 700 هزار دلار فروش كرد. اين فيلم در فرانسه نيز به درخواست «نيكولاس ساركوزي»، رياست جمهوري اين كشور، براي او اكران ويژه شده است.

فيلم «جدايي نادر از سيمين» دو روز پيش نيز جايزه اول از جشنواره بين‌المللي فيلم سيدني را نيز از آن خود كرد. اين فيلم داستان زن و شوهري است كه به خاطر رفتن و زندگي در خارج از كشور پس از چند سال زندگي مشترك دچار اختلاف بسيار شديد شده و كارشان به دادگاه و جدايي مي‌كشد. «اصغر فرهادي»، كارگردان اين فيلم چند سال پيش نيز براي فيلم «درباره الي»، برنده خرس طلاي جشنواره فيلم برلين شد.